Bundan daha güzeli ancak uçmak olabilir

1950’li yılların sonunda iki koltuklu, üstü açık otomobiller o kadar popülerdi ki, Mercedes-Benz 300 SL (W 198) otomobilini dönüştürmeye karar verdi. 1957 baharında, efsanevi “Gullwing”in ardından 300 SL Roadster (W 198) geldi ve bu otomobille üstü açık sürüş keyfini yüksek performanslı spor otomobillere de getirdi.

“PAGODAS” üstü açık otomobil sürücüleri için vazgeçilmez

Zarif güç desteği ve göz dolduran bir inceliği nasıl bir araya getirirsiniz? Mercedes-Benz mühendisleri cevabı 1963’te buldu: Dinamik sürüş keyfi, yüksek performans, konfor ve yüksek güvenlik teknolojileri bir araya getirildi. 1963 yılının Mart ayında Mercedes-Benz 230 SL (W 113) Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkarıldı. Yeni model, farklı çizgileriyle hem 190 SL hem de 300 SL Roadster versiyonlarını geride bıraktı.

230 SL artık üç farklı versiyonlarda üretilmekteydi: Yumuşak tavanlı bir Roadster, sert tavanlı bir spor otomobil ve bu değişkenlerin bir birleşimi olarak hem yumuşak hem de sert tavana sahip olan bir otomobil. Yarı bükey sert tavanlı model ilk bakışta Doğu Tapınakları’nın çatılarını andırdığı için “Pagoda” ismini aldı. Bu isim aynı zamanda dış görünüş olarak modelin aynısı olan diğer modeller, 250 SL ve 280 SL için de kullanıldı.

İlk sekiz silindirli motora sahip SL-Serisi

Hem konfor hem de güç sunan iki kişilik versiyona geçişten sonra, 1971 yılında Mercedes-Benz 350 SL (R 107) üretildi. Tarihte ilk kez bu göz alıcı spor otomobil serisi, 8 silindirli bir motora sahip oldu. 3.5 litrelik motor 200 bp (147 kW) güç üreterek iki kişilik aracı 0’dan 100 km’ye yalnızca 9 saniyede çıkarabiliyordu. 237.287 adet otomobil üretimi rekoru SL-Serisi’nin ne kadar popüler olduğunu açıkça gösteriyor.


modeller

    1 Yorum

  • SON EKLENENLER