1950’li yılların başında Almanya II. Dünya Savaşı’nn etkisiyle boğuşmaktaydı, birçok şehri enkaz altındaydı. Fakat tekrar binalar yapılmaya başlanırken yeni bir başlangıca adım atılmıştı. 1952’de, Stuttgart’ta bir star doğdu. Mercedes-Benz 300 SL yarış otomobili (W 194)… Tasarımı ve uluslararası yarış başarıları sayesinde efsanevi bir spor otomobil ailesi geleneği kuracaktı. İki yıl sonra 1954’te otomotiv üreticileri, New York’ta gerçekleştirilen Uluslararası Motor Sporları Fuarı’nda 300 SL spor otomobil serisini (W 198) tanıttı. 300 SL, uzmanlar ve halk arasında büyük yankı uyandırdı. Bu yeni spor otomobil hem güzel hem de yenilikçiydi. Dört egzozlu motoruyla üretilen dünyanın ilk yolcu otomobili olarak, hem performansı hem de verimliliği geliştiren petrol enjeksiyonu eklenmişti.

Yukarı doğru açılan martı kanat (Gullwing) kapılar 300 SL otomobillerin öne çıkan özelliği oldu. 1999 Aralık ayında bir panele katılan habercilerin oyuyla “yüzyılın spor otomobili” seçildi. Günümüzde 300 SL hâlâ hayalleri süsleyen otomobil olmaya devam ediyor.

“Süper hafif” ve süper başarılı

1952 yılında üretilen 300 SL (W 194) Mercedes-Benz tarafından II. Dünya Savaşı sonrasında tasarlandı ve “SL” yazısını taşıyan ilk otomobil oldu (Super Light yani Süper Hafif kelimelerinin kısaltılması). Yenilikçi boru şeklindeki kafes sistemi daha hafif olduğunu garanti etti ama alışılageldik kapıların araca monte edilmesini engelledi. Çözüm, otomobilin üzerinden tutturulan kapıların yukarıya açılmasıyla bulundu. Böylece martı kanat (Gullwing) otomobiller doğdu. Nürburgring, Le Mans ve Carrera Panamericana zaferleri de dahil olmak üzere birçok ödül kazanan otomobil, uyandırdığı heyecanı haklı çıkardı.

Spor otomobille sürüş keyfi

Spor şıklık, güvenlik ve konfor… Bu özellikleriyle 190 SL, dinamik bir sürüş keyfi isteyenler arasında yeni bir akım başlattı. Mercedes-Benz 190 SL (W 121) otomobillerin prototipini 1954 Şubat ayında New York Uluslararası Motor Sporları Fuarı’nda tanıttı, aynı zamanda 300 Sl serisinin “Gullwing” versiyonunu üretti.
190SL
1955 yılının Mart ayında üretilen versiyon, Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıktı. Bu yakışıklı otomobil, özellikle bayan sürücüler arasında popülerlik kazandı, tasarımının spor zarafeti ve açık hava hissi de standart özellikleri arasına girdi.

pc-19.1-fb-2


modeller

    58 Yorum

  1. Mehmet Lütfi Pişirici:

    Yazıdaki klasik yıldızı buldum, gerçek hayattaki yıldızımı da 1 ay önce bulmuştum, yıldızlı hediye setini gönderme inceliğini gösterirseniz yeni bir yıldız sahibini çok mutlu etmiş olursunuz, teşekkürler.

  2. Ekrem Ergün:

    gizlediğiniz klasik otomobil görselini buldum, yarışmadaki Mercedes-Benz klasik otomobili bu yazıda

  3. Oğuzhan Güzel:

    Yarışmadaki yıldız buraya gizlenmiş.

    Geçmişden günümüze zamana meydan okuyan şıklığıyla karşımızda…

  • SON EKLENENLER