Mercedes’in Mercedes’le ilk görüşmesi
Mercedes Jellinek gerçekten bu aracı kullandı mı? 1910’da çekilen orijinal fotoğrafta genç bayan, Grand Prix için yapılan aracın direksiyonunda, uzun eteği, şapkası ve zarif görünümüyle kameraya utangaç bir tavırla bakıyor. Aracın içinde oturmasının ardından, araca isimini veren Mercedes Jellinek’in fotoğrafı Mercedes-Benz’in nefes kesen arşivleri arasında. 16 Eylül 1889 doğumlu Mercedes Jellinek’in, tarihe ışık tutan fotoğrafları ve kişisel belgeleri oğlunun mirasından geliyor. Mercedes-Benz klasikler arşivinin sorumlusu Jürgen E.Wittmann bu belgeleri “nefes kesici” olarak tanımlıyor.

Çok az bilinen özel dakikalar
Mercedes Jellinek’in oğlu Hans-Peter Schlosser’a kendi çocukluk fotoğraflarının da dahil olduğu birbirinden değerli toplamda 3 fotoğraf albümü ve neredeyse 300 fotoğraf miras kaldı. Doğum ve evlilik sertifikaları, Mercedes’in kahve-kestane rengi saçları ve yeşil gözlerinin gözüktüğü fotoğrafın olduğu pasaportu miras olarak kalmıştır ki bunlar herkes için oldukça yenidir. Ayrıca bu belgelerden asıl isminin Mercedes Adrienne Ramona Manuela Jellinek koyulduğunu öğreniyoruz. Önce Mercedes isminin takma isim olduğu düşünülmüş. Mercedes Jellinek, yüksek standartlara sahip herkes gibi endişesiz ve rahat bir hayata sahip olduğunu düşünmeyin. Mercedes Jellinek hayatta kendi yolunu aradı, o dönem ve yaşına göre mutluluğu bulmak için cesur kararlar verdi.

Bir otomobil fanatiği
Her şey Emil Jellinek’in kendi iş dünyasını kalıcı bir şekilde kurmak istemesiyle başladı. Otomobilin 1886 yılında Gottlieb Daimler ve Carl Benz tarafından icat edilmesiyle Jellinek bu yeni nesil taşımacılığın tutkunu oldu. Daimler’in gazete reklamları aracılığıyla tanınır olmaya başlaması, Jellinek’in, 1897’nin Ekim ayında Cannstatt’a gidip ilk Daimler otomobilini teslim almasını sağladı. Bu da işadamları ve otomobil yatırımcıları arasında değişik ve başarılı iş ilişkilerinin başlamasına neden oldu.

Otomobilin geleceği hız ve zarafette yatıyor
Stuttgart merkezli otomobil kâşifi ve aynı zamanda dünyadaki satışçısı olan ve çok iyi bir pazarda faaliyet gösteren Gottlieb Daimler, Jellinek ve kızı Mercedes’le farklı nedenlerle kendi villasında birçok kez bir araya geldi. Bu ziyaretler boyunca Jellinek, Daimler’e yarışlara kendi arabalarıyla katılmalarını ve kendi ismi altında güvenilir bir şekilde test etmelerini önerdi. Daimler ve tasarımcısı Wilhelm Maybach’i geleceğin otomobilinde hız ve zarafetin yer alacağına ikna etmeye çalıştı.

Jellinek ve Maybach otomobili 2. defa icat ediyor
Emil Jellinek’in defalarca başarısız olmasına rağmen cesareti kırılmıyor, Daimler’i yeni bir otomobili, Daimler-Mercedes adıyla ortaya çıkarması için ikna ediyor. Wilhelm Maybach tarafından geliştirilen “Mercedes 35 Hp”, kendine özgü tasarımıyla sansasyon yaratıyor ve dünyanın en modern, aynı zamanda da en itibarlı otomobili olarak tarihe geçiyor.

Mercedes çağına girdik
Mart 1901’in sonunda Nice’deki yarış haftasında, Mercedes ismini taşıyan otomobiller ilk sıralarda yer alarak yeteneklerini gösterdi. Yarışların zaferle sonuçlanması satışların hızlanmasını sağladı ve 1904’e kadar üretilen bütün otomobiller satıldı. Fransa Otomobil Kulübü Genel Sekteri Paul Meya, yarışların ardından o unutulmaz cümleyi söyledi: “Mercedes Çağına Girdik.”


Genel

    1 Yorum

  1. Sertac koleli:

    Tum bilgiler cok aciklayici.
    Ben sahibi oldugum 1972 model w108 4.5 280 SEL hakkida detayli bilgi alabilirmiyim?
    Orjinal kitapcigini bulabilirmiyim Tesekkurler.

  • SON EKLENENLER