İster keyifli ve konforlu bir gezinti otomobili, isterse de virajları ustalıkla alan dinamik coupé; farklı disiplinleri başarıyla bir arada sunan Mercedes-Benz SL, sahip olduğu özelliklerle roadster segmentinin zirvesinde yer alıyor.

Yeni Mercedes-Benz SL özellikle elden geçirilen yeni ön tasarımıyla dikkat çekiyor. Standart olarak sunulan ön ızgara aşağıya doğru genişleyen yeni tasarımıyla daha heybetli ve daha dinamik bir görünüm sunuyor. Uzun motor kaputu boyunca uzanan iki adet güç kamburu dinamizme vurgu yaparken, motor kaputunun altında gizlenen güce dikkat çekiyor. Standart olarak sunulan LED Akıllı Işık Sistemi ise iyice yan tarafa doğru uzanan tasarımıyla yeni Mercedes-Benz SL’e özgün bir kimlik kazandırıyor. Geniş ön çamurluklara entegre kanat benzeri krom eklentilere sahip daha da büyük hava girişleri kadar kapıya monte edilen yan aynalar da sportif bir silueti beraberinde getiren detaylardan.

Dış tasarım: Estetik ve atletik, tam bir görsel şölen

Mercedes-Benz SL her zaman estetik ve atletik bir otomobil oldu. Tasarımcılar yeni SL’de bu iki karakteristik öğeyi çok daha belirginleştiriyor ve vurguluyor. Yenilenen SL’in özellikle ön tasarımı dikkat çekiyor. Geçmişten gelen geleneksel öğeleri daha da geliştiren ve modernize eden tasarımcılar bu öğeleri yenilenen SL’de kullanmaya devam ediyor. Tasarımcılar esin kaynağı olarak efsane yarış otomobili 300 SL Panamericana’yı dik ön ızgarasıyla birlikte kullanmaya devam ediyor. Aşağıya doğru genişleyen ön ızgara yeni SL’e Mercedes-Benz ürün gamından bağımsız çok daha özgün bir ön görünüm kazandırıyor.

Akıllı sürüş: Sürüş Yardım Paketi PLUS ve LED Akıllı Işık Sistemi

Yeni Mercedes-Benz SL standart olarak, diğer modellerde Çarpışma Önleme Yardımcısı PLUS ile yollara çıkıyor. Adaptif fren yardımcısı ile birlikte çalışan radar destekli mesafe takip yardımcısı ve fren yardımcısına ek olarak Çarpışma Önleme Yardımcısı PLUS, olası bir çarpışma tespit etmesi halinde çarpışmayı önlemek üzere kendi kendine kısmi fren yapmaya başlıyor. Sürücünün olası bir çarpışma uyarısı olarak gösterge panelinde yanan ikaz lambası karşısında herhangi bir önlem almaması halinde, sistem otomatik olarak devreye giriyor ve kısmi fren yapıyor.

İsteğe bağlı olarak sunulan Aktif Park Yardımcısı sadece sürücünün uygun bir park yeri bulmasına yardımcı olmakla kalmıyor, aktif direksiyon ve fren müdahaleleri ile aracı bulunan yere park etmesine ve park yerinden çıkmasına yardımcı oluyor. Standart olarak sunulan LED Akıllı Işık Sistemi ve isteğe bağlı sunulan Adaptif Uzun Far Yardımcısı, en iyi görüşü sunuyor,  dolayısıyla araç güvenliğini artırıyor.

Konfor donanımı: Daha rahat bir kullanım sunan vario tavan

Mercedes-Benz SL hayranları spor otomobil ikonunu günlük kullanıma uygunluğu nedeniyle de çok seviyor. Mercedes-Benz, yenilemeyle birlikte daha da gelişmiş ve iyileştirilmiş bir konfor seviyesi sunuyor. Geliştirilen konfor özelliklerindenbiri olan elektro hidrolik vario tavanın açılması veya kapanması yaklaşık 40 km/s hıza kadar hareket halindeyken de sürdürülebiliyor.

Daha fazla seçenek: ABC ile birlikte ilk kez viraj eğim özelliği

Standart olarak sunulan çelik yaylı yürüyen aksamda sürekli ayarlanabilir amortisörler kullanılıyor. AMG tasarım konsepti ile birlikte yürüyen aksam 10 mm alçaltılırken daha sert yay ve stabilizatörler devreye giriyor. Sürücüye yürüyen aksamın genel karakteristiğini DYNAMIC SELECT üzerinden konfordan spora kadar farklı modlarla belirleme imkânı sunuluyor.

Opsiyonel olarak Active Body Control (ABC) ile birlikte viraj eğim özelliği sunuluyor. Sistem; hızlanma, fren veya virajlarda karoser salınımlarını azaltıyor. Bunun dışında araç yüksekliği de sürüş ve yol şartlarına bağlı olarak ayarlanıyor. Yüksek süratlerde sistem tarafından otomatik olarak 13 mm alçaltılan SL, bozuk zeminde tek bir düğme dokunuşu ile 50 mm kadar yükseltilebiliyor.

Daha hafif, daha rijit: Akıllıca tasarlanan tam alüminyum şasi

Güncel Mercedes-Benz SL efsane haline gelen “SL” yani süper hafif (Super Leicht) kısaltmasının karşılığını tam olarak yerine getiriyor. Tıpkı adını aldığı 1952 yılındaki ilk-SL gibi güncel SL’de de hafif yapı prensibi uygulanmaya devam ediyor. Mercedes-Benz tamamı alüminyum şasiyi seri üretimde uygulayarak bir ilke imza atıyor. Şasideki çok az sayıda parça diğer metallerle üretiliyor. Örneğin güvenlik gerekçesi ile A sütunlarında yüksek dayanımlı çelik borular kullanılıyor.

Çelik şasi ile kıyaslandığında alüminyum şasi 110 kg daha hafif bir yapı ortaya koyuyor. Sadece daha hafif olmakla kalmayan alüminyum şasi, aynı zamanda rijitlik, güvenlik ve konfor konularında da avantaj sağlıyor.

bülten
  • SON EKLENENLER