F1 startı itibariyle yarış otomobillerinin arkasından gelen ve “Dünyanın En Hızlı Acil Müdahale Doktoru” olarak bilinen güvenlik aracının modeli nedir?
Doğru yanıtı yazının altında paylaşan 3 kişi, Mercedes-Benz Collection AMG Samsung Telefon Kılıfı kazanıyor.

24şubat

 

Geçtiğimiz ilkbahar aylarında 2015 Formula 1 sezonu ilk yarışında Güvenlik Aracı pilotu Bernd Maylender piste çağrıldığında yarış başlayalı 30 saniye bile olmamıştı. Avustra lya Grand Prix’sinin startında Pastor Maldonado kontrolündeki Lotus marka F 1 aracı sürüklenerek lastik bariyerlere çarptı. Venezüella’lı pilot kazayı yara almadan atlattı ancak onun için Melbourne Pisti’ndekisadece iki virajın ardından sona erdi. Bu durumun aksine Maylender in iş günü daha yeni başlıyordu. Sürünün Yeni Lideri: F1 Güvenlik Aracı, üzerindeki turuncu renkli LED flaşörlerin yanmasıyla birlikte pistten ayrıldı ve piste girerek Fl araçlarının düzenli bir şekilde yavaşlamasını sağladı.

Maylender F 1 Güvenlik Aracı’nı 15 yıldır sürüyor ancak eski DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) sürücüsü için bu otomobil özel bir anlam taşıyordu. Bu onun, yeni “şirket arabası” olarak tanımladığı Mercedes-AMG GT S’e bir yarış sırasında ilk binişiydi. 44 yaşındaki Alman pilot, sezonun ilk yanşından önce “Martı kanatlı SLS AMG, beş yıl boyunca benim F1 ofisimdi. Şimdi ise GT S’in içinde olmayı dört gözle bekliyorum” demişti.

AMG GT S-Bernd Mayländer

Önce Güvenlik
Formula 1’in ileri teknolojilerle dolu ortamına doğal bir şekilde uyum sağlayan son teknoloji ürünü biryapıya sahip bu kaslı otomobil, bir iş gününü geçirmek için en iyi seçeneklerden biri olsa gerek. Yeni AMG GT S’in uzay kafes gövdesi yüzde 90 alüminyum içeriyor ve sadece 231 kilogram ağırlığa sahip. Çift turbolu 4 litrelik V8 motoru 510 BG enerji üretiyor ve otomobilin O’dan 100 km/sa’e sadece 3,8 saniyede çıkmasını sağlıyor. Aracın 310 km/sa’lik maksimum hızı burada bir lüksten çok bir zorunluluk. Çünkü Maylender otomobilleri yavaşlatmak için piste çıktığında Lewis Hamilton, Nico Rosberg ve diğer pilotlar hâlâ 200 km/sa’e varan hızlarda seyredebiliyorlar. Eğer Güvenlik Aracı sürücüsü hızını fazla düşürürse, arkadaki F 1 otomobillerinin lastik ve frenleri fazlasıyla soğur ve motorları aşırı ısınır.

Güvenlik Aracı’nın yapısı, standart Mercedes-AMG GT S’e büyük ölçüde benziyor. Aerodinamik bir şekle sahip karbon fiber spoiler üzerinde otomobilin tavanına yerleştirilmiş siren ışıkları görünürdeki en büyük farkı oluşturuyor. Bu ışıklar F1 araçlarına nasıl hareket edeceklerine dair işaret veriyor. AMG GT S piste girdiğinde ışıklar yeşil renkte yanıyorsa bu Güvenlik Aracı’nın hâlâ sollanabileceğini gösteriyor. Ancak araç lider pozisyona geçtiği anda LED’Ier turuncu renkte yanmava başlıyor ve bu durum “sollamanın kesinlikle yasak olduğu” anlamına geliyor. Maylender’in yanında co-pilot Peter Tibbetts oturuyor. 59 yaşındaki Britanyalı, telsiz aracılığıyla yarış kontrol ekibiyle iletişim halinde kalıyor ve pistte gerçekleşen olayları takip etmek için bir çjft iPad kullanıyor. Soldaki tablet yarışın televizyon yayınını, sağdaki tablet ise pistteki tüm araçların o andaki yerini ya da tur zamanım gösteriyor. Tıpkı F1 araçlarında olduğu gibi otomobilin içinde de bulunan üç renkli LED ışıkları, pistin hangi sektöründe hangi bayrağın geçerli olduğunu gösteriyor.

F1 ‘deki güvenliği daha da arttırmak adına bu sezon Maylender’in elektronik bir yardımcısı oldu. 2014’te başarılı testler geçiren Sanal Güvenlik Aracı(Virtual Safgsry Çar, VSC), yarışçılar ya da görevliler tehlikedeolduğu ancak şartların gerçek Güvenlik Aracı’nı gerektirmediği durumlarda görev alıyor. Bu tarz bir durumda, pistin farklı yerlerindeki panellerde ve yarış otomobillerinin direksiyonlarında “VSC” yazan uyarı ışıkları yanıyor; sürücüler hemen yavaşlamak ve önceden belirlenen sektör zamanlarını aşmadan yarışmaya devam etmek zorundalar.

En gelişmiş teknoloji bile esas Güvenlik Aradnın yerini asla tutamayacak. Formula 1 hayranlarının yarışa ara verildiğini anında anlamalarının tek yolu böyle bir aracın diğer otomobillerin önünde olmasından geçiyor. Bu sayede izleyiciler Güvenlik Aracı sahneye çıktığında hile tutkularından ödün vermemiş oluyor. Çünkü GT S’e güç sağlayan V8 motorun kulaklara şiir gibi gelen sesini aktarmak, pist için özel olarak modifiye edilmiş bir egzoza düşüyor.

Mercedes-AMG E 63-Estate

Dünyanın En Hızlı Acil Müdahale Doktoru
Eğer bir F1 yarışının startına dikkatli şekilde bakarsanız, start çizgisinde yarış otomobillerinin arkasından gelen gümüş renkli bir Mercedes-AMG C 63  Estate fark edersiniz. Bu otomobil Tıbbli Müdahale Aracı’dır. Şoförlüğünü Güney Afrikalı yarış sürücüsü Alan van der Merwe’nin yaptığı araçta, acil bir durumda pilotlara anında tıbbi müdahalede bulunmak üzere FIA Medikal Kurtarma Koordinatorü Dr. lan Roberts ve yerel bir klinikten gelen yardımcı bir doktor bulunur. Bir yarışın ilk dakikaları özellikle tehlikelidir çünkü otomobiller arasındaki mesafe hâlâ çok azdır. Bu yüzden Tıbbi Müdahale Aracı ilk tur boyunca pistteki araçları takip eder ve doktorlar bir kaza olması durumunda mümkün olduğunca çabuk müdahale edecek pozisyonda olur. C 63 S Estate’de, Güvenlik Aracı’ndaki motorla aynı aileden olan ve 510 BG güç üreten çift turbolu 4 litrelik V8 bir motor bulunur. Tıbbi Müdahale Aracı’nın 490 litrelik bagajı, defibliratörve respiratörden oluşan tam kapsamlı bir acil müdahale seti taşır.


teknoloji

    57 Yorum

  • SON EKLENENLER