Otomotiv fotoğrafçılığı keskin bir göz, üstün teknik beceriler ve hepsinden ötesi tutku gerektirir. Mercedes-Benz editörleri, Shooting Stars 2014 yarışmasının jüri üyeleri Royce Ramsey ve Teymur Madjderey’i yakalayarak bu etkileyici yarışma hakkında bilinmeyenleri öğrendi.

Kusursuz resim
Beklenmedik koşullardan dolayı çoğu zaman zorlu ama genellikle hızlı yapıldığında en iyi sonuçları veren, otomotiv fotoğrafçılığı, klasik otomobillerin çarpıcı tasarımını ve gücünü daha da görünür kılıyor. Her görüntüyü kusursuz yakalayan çekimleri ödüllendiren bu yarışma ise mühendislerin şaheserlerini de bir kez daha ön plana çıkarıyor.

Bir lensin içinden tutkuyla bakmak
Çoğu fotoğrafçı için, dünyanın en büyük otomotiv firmalarından birine çekim yapmak tam bir rüyadır. Gelecek yılın takvimi için seçilen, 12 kazanan resim göreceğimiz Shooting Stars 2014 ile Mercedes-Benz klasiklerinin fanlarına bu imkân verildi. Katılımcılar fotoğraflarını Mercedes-Benz Müzesi’nin “Shooting Stars” Facebook uygulamasına yükledi ve en iyi 100 resim seçildi. Sıralamada dünyanın en ünlü fotoğrafçılarının bazıları ile yarışan talihliler, bu klasik otomobiller ile bağlantılı, sürekli devam eden mirasın bir parçası olacaklar. Birçok konseptte fotoğraf çeken fotoğraf sanatçısı Teymur Madjderey ve Kaliforniya, Laguna Beach’de yaşayan otomotiv fotoğrafçısı ve bir ürün tasarımcısı olan Royce Rumsey’i yakaladık. Onlara, otomotiv fotoğrafçılığı tutkularını, yarışmanın kendisini ve unutamadıkları çekimlerini sorduk.

Otomotiv fotoğrafçılığına olan ilgiliniz nasıl başladı?
Teymur: Bu organik bir gelişim. Tüm hayatım boyunca otomobillerin tutkunu oldum ve fotoğrafçılığı seçtiğimde, benim için en anlamlı şey bu oldu. Otomobillerin fotoğraflarını çekmek zor bir iş ama size birçok fırsat tanıyabiliyor. Ve ben hakkında tutku hissettiğim bir şeyin fotoğrafını çekmeye inanıyorum ve zorluklardan zevk alıyorum.

Royce: Görsel sanatlar, benim katı yetiştirilme tarzımın bir parçası olmasa da, Frankenheimer’ın “Grand Prix”, Yates’in “Bullitt” ve McQueen’in/Katzin’in “Lemans”ına maruz kalmak, bir otomobil yarışı fotoğrafçısı olma arzumu ateşledi.

Otomobillerin fotoğrafını çekerken arka plan bağlamını düşünüyor musunuz? Dekor ne kadar önemli?
Teymur: Ah, evet tabi ki. Problem daha ziyade, her şeyi bir araya getirebilmek için zaman veya paranın olması. Düzgün bir prodüksiyonda veya sadece portföy çekiminde bile olsa, genellikle bir program planlamanız ve bu program üzerinden gitmeniz gerekiyor, ancak basın etkinlikleri nedeniyle, zaman çok sınırlı ve çok hızlı hareket etmek, ödün vermek zorunda kalıyorsunuz.

Royce: Dekor kritik öneme sahip ve çoğu fotoğrafçı iyi mekânlar keşfetmek için önemli miktarda zaman ve kaynak harcıyor. Çevre sadece bağlamı belirlemiyor aynı zamanda sunumu ve otomobilin görünüşünü de büyük ölçüde etkiliyor. Bir etkinlikte çekim yaparken, genellikle hem dikkati dağıtan hem de dikkat çekmek ve odak olmak için otomobil ile yarışan birçok görsel öğe bulunuyor. Elbette ki birçok kez bu öğeler (çevre, konum ve hava koşulları) kişinin kontrolünde olmuyor. Burada önemli olan, koşullar ve birincil nesne üzerindeki odak arasında denge yaratabilmek için, var olan durumu kabullenerek onunla birlikte çalışmak.

Hayalinizdeki çekim nedir?
Teymur: Yakın zamanda Mille Miglia’ya yaptığım ziyarette aklıma düşen şey: David Coulthard’ın kullandığı, Stirling Moss’un CLR’si. Onu, mesela yeşil Hawaii Adaları’nda, bir ada çekiminde görmeyi çok isterim. Kurgusal bir macera.

Royce: Benim hayalimdeki çekimde ise, Indianapolis Otobanı’nda, 300 SL’i görüntülemek. Ve tabi ki yol yüzeyini “ıslatmak” için biraz sis ile birlikte sabah veya akşamüstü ışığı da olursa hiç fena olmaz.

En çok aklınızda kalan çekiminiz hangisi ve neden?
Teymur: Sanırım, SLS Electric Drive ve Black Serileri’ni çektiğim gündü diyebilirim. Birçok fotoğraf ve video çekme işinin aynı anda yapıldığı aksiyon dolu bir gündü. Tonlarca eğlence: O müthiş yol ile o müthiş yaratığın, yani SLS Electric Drive’ın birleşimiyle unutulmaz bir çekim oldu.

Royce: Sir Stirling Moss ile Pebble Beach’in serbest geçiş alanlarında yaptığımız efsanevi 722 Mercedes-Benz SLR’nin çekimleri. Pebble Beach Concours d’Elegance’ın muhteşem dekorunda ve efsanevi pilot ile tarihi yarış otomobillerinin en ünlülerinden birinin bir arada bulunması gibi, bariz nedenlerden dolayı en unutulmaz çekimim oldu.

Bize biraz yarışmadan bahsedebilir misiniz?
Teymur: Shooting Stars 2014 için sarf edilen emekleri gerçekten takdir ettiğimi söylemem gerek. Tüm Mercedes-Benz ve otomobil tutkunları için, çalışmanızı uluslararası bir üreticinin geniş çaplı yayınlanan takviminde görmek ve bunun için ödeme almak harika bir fırsat. Bunun gibi şeyler, çoğu profesyonelin başına bile nadiren gelir. Bu yüzden bu dışarıda bir yerlerdeki tutkunlar için harika bir şans.

Royce: Harika fotoğraflar çeken bu kadar çok tutkulu Mercedes-Benz sahibi ve hayranı ile bu yarışma camiayı ve Mercedes-Benz markasını kutlamak için muhteşem bir yol. Dijital fotoğraf makineleri, fotoğrafçılığı büyük ölçüde “demokratikleştirdi” ve bu yarışma da bunun avantajından yararlanıyor.

Yarışmanın kazanan çalışmasında ne gibi nitelikler arıyorsunuz?
Teymur: Teknik çok önemli, ana kriterlerden bir tanesi. Fotoğrafçının çektiği şeyi gören bir gözü olması gerekiyordu: Bağlam ne, otomobil özenli bir şekilde yerleştirilmiş mi vesaire. Ve son olarak bu güzel otomobillere ve de markaya olan tutkuyu ortaya koyan fotoğraflar görmek istedim.

Royce: Bir cümle ile ifade edecek olursam “farklı bir şeyler”. Doğal olarak değerlendirilen herhangi bir resmin temel odak, ışık ve kompozisyon şartlarını yerine getirmesi gerekiyordu ama o zaman bir fotoğrafı diğerlerinden ayıran “bakış açısındaki” biriciklik ve yaratıcılık ve yenilikçi ve ikna edici genel görünüm oluyor. Beni ayrıca görsel bir anlatı içeren resimler de oldukça etkiliyor.

Yeni yetişen otomobil fotoğrafçılarına bir tavsiyeniz olacak mı?
Royce: Sadece dışarı çıkın ve çekin! Bu sadece kendini adama ve tekrarlanan pratik ile gerçekleşir. Dijital fotoğrafçılık, fotoğrafçılığı aynı anda hem erişilebilir, hem daha ucuz hem de daha yüksek kaliteli hale getirdi. İnsanları daha iyi bir fotoğrafçı olmaktan alıkoyan tek şey fotoğrafçılığın gerektirdiği kendini adama ve disiplin.


yaşam

    4 Yorum

  • SON EKLENENLER