Maybach, 1997 yılında Tokyo fuarında otomotiv dünyasına konsept olarak lanse edildi. O yıllarda, Maybach üretime geçmemiş olmasına rağmen sunacağı teknoloji ve lüks donanımları, endüstri standartlarını yeniden belirleyecekti. 2002 yılında Maybach seri üretime geçtiğinde 57 ve 62 modelleri ile otomotiv dünyasına katıldı. 57 ve 62 rakamları, 5.7-metre ve 6.2-metrelik araç uzunluklarını ifade ediyordu. 2005 yılına gelindiğinde ise Maybach ürün gamına 57S ve 62S modelleri eklendi. Böylece, Maybach markası hem konfor, hem de spor kullanıma yönelik modelleri sunmaya başladığını resmen ilan etmiş oldu. 2009 yılında 1920’lerden ilham alınarak tasarlanan Landaulet modeli sunulduğunda yeri doldurulamaz bir güzelliğin akıllarda uzun sürece kalacağı belliydi.

Maybach markası, 2013 yılında Mercedes-Benz markası altında üretimden kaldırıldığı açıklandığı fakat bu artık ona ulaşılamayacağı anlamına gelmiyordu. 2014 yılında Mercedes-Benz, Maybach markasını tekrar ürün gamında sunmaya başladı. Fakat bir önceki modelden farklı olarak, Maybach markası artık S-Serisi’nin en lüks modeli olarak karşımıza çıktı, Mercedes-Maybach S600.

S-Klasse, S 600 Maybach (X 222) 2014

Mercedes-Maybach S600, bu zamana kadar üretilmiş en lüks S-Serisi modeli. Uzun şasisi S-Serisi’ne göre daha ferah bir alan yaratmak için 200mm daha uzatılırken, arka kapılar uzun yolculuklarda daha fazla konfor sağlaması için 66mm kısaltıldı. Mercedes-Maybach’in farkı nedir diye sorarsanız, Maybach markasını yansıtan bir ön panjura ve Mercedes-Maybach için özel olarak tasarlanmış jantlara sahip olması olarak sıralamaya başlayabiliriz.

Mercedes-Maybach S 600 (X 222) 2014

İç tasarımda Maybach markasının ultra lüks felsefesini yansıtan detaylı deri isçiliği göze çarparken, arka koltuklar bu zamana kadar olmadığı kadar konforlu olmasıyla dikkat çekiyor. Arttırılmış olan diz mesafesi uzun seyahatleri, konforlu yolculuklara çeviriyor. 66mm kısaltılmış olan arka kapılar, yolculara daha fazla özel alan sunuyor. Ayrıca, tüm Mercedes-Maybach modelleri özel üretim kaplamalarıyla da göze çarpıyor. Şoförlü kullanım için tasarlandığı ise arka koltukların konforu, detaylı isçiliği ve sunulan teknoloji ile kısa sürede anlaşılıyor. Ayrıca, yeni S-Serisi’nin sunduğu en sessiz araç içi gürültü düzeyi Mercedes-Maybach modelinde daha da iyileştiriliyor.

mercedes-maybach

Magic Body Control süspansiyon teknolojisinde, iki adet yüksek çözünürlüklü kamera sayesinde yoldaki tüm rahatsız edici unsurları süspansiyon sistemine çok hızlı bir şekilde müdahale ederek en aza indirgerken bu sayede sürücü ve yolcular için unutulmaz bir yolculuk yaşatmayı hedefliyor.

Mercedes-Maybach S600, S-Serisi’nin sunduğu konfor ve teknolojik özellikleri de bir arada barındırarak sınıfının en güvenli ve ileri teknolojiye sahip otomobili konumuna geliyor. S-Serisi’nin sunduğu ileri teknolojilerini, Maybach markasının lüks kitleyi hedefleyen isçilik düzeyiyle birleştirmesiyle, Mercedes-Benz ultra lüks sınıfında çıtayı daha da yukarı çıkarıyor.

Konuk Yazar: Uygar KILIÇ


modeller

    8 Yorum

  1. Mert Çağdaş:

    Mercedes maybach modellerinde araç tasarımlarını bildiğimiz mercedeslerden daha farklı tutsaydı şuan yerini korumuş olabiliceğini düşünüyorum ama yine de efsane ve prestijli marka. Maybach s600’le rakipleriyle çok çekişeceği kesin tabi cok pahalı fiyatla satılmazsa.

  2. semih kartal:

    süper zaten özelliği kimsenin yapamayacagıbir konfor ve sıklık mühendislerin ellerine sağlık ama biz böle bir seye ölünce olsa binme sansımız yok şimdiden hayırlı pazarlar.

  3. ERDEM KÜÇÜKYAVUZ:

    Otomobiller ve Mercedes’ler diye ayırmak lazım. Aynı kategoriye sokmak Mercedes’e hakaret olur. Evi boşaltıp bu araca taşınasım geldi 🙂

  4. Burak:

    Arkadaşlar sohbetinize ister istemez kulak misafiri oldum fakat bahsettiğiniz araç Rolls-Royce ve Bentley rakibi yani kısacası Mercedes öyle zannediyor ve çok yanılıyor.Sonuçta Mercedes’te olsa herkes haddini bilecek öyle ki BMW’nin Rolls-Royce’u ve VW’nin Bentley’si Mercedes’in Maybach’ını daha öndece iflas ettirip üretimden kaldırmışlardır tıpkı önceki gibi yine Mercedes başarısız olacak bu kaçınılmaz.Rolls-Royce ve Bentley başka bir dünyanın araçları olduğu gibi RR ve Bentley varken kim ne yapsın Mercedes’i öyle ya.Mercedes kim Rolls-Royce ve Bentley’e rakip olmak kim çok komik..

  5. Burak:

    Erdem küçükyavuz bey kararınıza saygı duyuyorum fakat sözünüze asla katılmıyorum bırakın böyle süslü boş lafları da artık birazcık gerçekçi olun.Erdem bey neymiş Mercedes vs diğerleriymiş peh çok komik.Mercedes artık eski Mercedes değil ve asla da olamayacak bu bir gerçek.Sonuçta Mercedes eski çizgisini kaybedeli çok oldu.Rolls-Royce ile Mercedes’in adını yanyana yazmak bile bence Rolls-Royce’a bir hakarettir.Mercedes’miş peh.Rolls-Royce ve Bentley Mercedes filan tanımadığı gibi RR ve Bentley Mercedes ile kedinin fare ile oynadığı gibi oynar.Erdem bey cidden çok merak ediyorum acaba siz hangi dünya da yaşıyorsunuz anlaşılan siz bizden değilsiniz.

  • SON EKLENENLER