İlk Zamanlar

Motor sporlarında başarıları olan Mercedes ve Benz firmaları 1926’da birleşti. Emile Roger’ın sürdüğü bir Benz 1894’te Paris – Rounen’de yapılan ilk motor yarışını 14 saat 1 dakikada 14. olarak bitirdi. Normal modellerden çok daha alçak olan ve dizaynı at arabasına benzeyen , yarış amacıyla yapılan ilk Mercedes, 1902 model Mercedes Simplex  yıllarca DMG tarafından düzenlenen yarışların lideri oldu. 1914’te tam da 1. Dünya Savaşı başlamadan önce DMG yapımı 35 Beygir Mercedes Grand Prix’ini kazandı.

Karl Benz’in firması Benz&Cie’nin yaptığı Blitzen Benz modeli 1911 228.1 km/saat hızına ulaşabilmesiyle defalarca karanın en hızlısı rekorunu belirledi. Bu rekor Blitzen Benz modeline herhangi bir tren ve uçak dahil tüm araçlardan daha hızlı olma unvanını kazandırdı. Firma bir sürü de aerodinamik tasarımlı araç yaptı.

Grand Prix Yarışları Altın Çağlar

Benz gözyaşı şeklinde tanımlanan Tropfenwagen modeli ile 1923’te grand prix yarışlarına katıldı. Gelecek vaad eden başlangıcına rağmen 3 yıl içinde grand prix’de ve dağ tırmanmada fazla başarılı olamadı ve beklediği ilgiyi halktan göremedi. Finansal sorunlar Benz’i Daimler (Mercedes) ile birleşmeye itti.

1930’larda efsanevi “gümüş oklar” logoları ile yeni birleşmiş firma Daimler-Benz ve rakileri Auto Union Avrupa’da grand prix yarışlarına hükmettiler. Renkleri bile henüz yapılmamış araçlar sonradan efsane haline gelecekti. Araçları 435 km/saat hızına çıkabiliyordu. Takımları İkinci Dünya Savaşı’nda yarışlar sona erene dek efsanevi Alfred Neubauer tarafından yönetildi.

Yarışlara Dönüş

1954’te Mercedes-Benz, teknolojik olarak geliştirilmiş W196 modeli ile 1950’den beri yapılan Formula 1 yarışına katılarak yarışlara geri döndü. 4 Temmuz 1954’te, 1951 şampiyonu Juan Manuel Fangio Maserati’den Mercedes’e geçti. Takım Fangio ve Karl Kling ile yarışlar kazanırken Hans Herrmann ile de en hızlı tur süresini yaptı. Fangio üç yarışı daha birinci bitirerek 1954’te şampiyonayı kazandı.

1955 sezonunda aynı araç ile başarılar devam etti. Takımın yarışçıları Fangio ve genç Stirling Moss aralarındaki 9 yarıştan 6’sını kazande ve o yılın şampiyonasında 1. ve 2. oldular.

Sadece Motor Temini – Formula 1

1955 Le Mans kazası ardından Mercedes-Benz tüm kurumsal yarışlardan çekildi. 1994’te Sauber ve Mercedes Sauber araçlarının motorlarının Mercedes tarafından yapılacağını duyurdu ve böylece Mercedes 1955’ten beri ilk defa yarışlarda kendini -yalnızca motor üretimcisi olarak- göstermiş oldu. Bir yıllık Sauber ve Mercedes işbirliğinde yalnızca 12 puan alabildiler.

1955’te Mercedes-Benz-Ilmor F1-V10 motoru Mclaren araçlarına geçti ve Benetton ile Williams’ın hükmettiği bir şampiyona içinde 30 puan aldılar. Aynı zamanda Mika Häkkinen yarışları iki sefer ilk 3 içinde bitirdi.

1997 açılış yarışında David Coulthard galip geldi ve ingiliz takım Mclaren için başarı çağı başlamış oldu.

Yarışlara Dönüş

2009’da Mercedes ve Mclaren yollarını ayırdı ve Mercedes 2009 şampiyonu Brawn Gp takımının %75’ini satın aldı. Takım Mercedes Gp olarak yeniden adlandırıldı ve 2010 Bahrain Grand Prix’inde Nico Rosberg ve Michael Schumacher ile Mercedes yarışlara dönmüş oldu.

bülten
  • SON EKLENENLER