• Mercedes-Benz ürün gamı içinde orta boy SUV-Coupé olarak konumlandırılan sportif karakterli GLC Coupé tüm Mercedes-Benz modellerinde olduğu gibi üstün güvenlik, son derece modern sürüş yardımcı sistemleri ve oldukça sportif bir tasarım gibi özelliklerle öne çıkıyor.
  • Standart olarak sunulan sportif süspansiyon sistemi kadar geri bildirimi yüksek, direkt çalışan hassas spor direksiyon sistemi, DYNAMIC SELECT, sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi 4MATIC ve 9G-TRONIC isimli dokuz ileri oranlı otomatik şanzıman gibi özellikler konfordan ödün vermeden atak ve sportif bir sürüşü beraberinde getiriyor.

Yeni çelik yaylı DYNAMIC BODY CONTROL ve başarısını kanıtlamış olan çok odacıklı havalı süspansiyon AIR BODY CONTROL olmak üzere iki farklı ayarlı süspansiyon sistemi  sunuluyor. Tüm tasarım detaylarıyla Mercedes-Benz tasarım felsefesine sadık bir görünüm sergilerken modern ve lüks bir yapı ortaya koyan GLC Coupé, Mercedes-Benz ürün gamında orta boy SUV olarak konumlandırılıyor.

Yeni GLC Coupé, tasarımıyla olduğu kadar boyutlarıyla da SUV işlevselliğini coupé çekiciliğiyle harmanlıyor. 4,73 metre uzunluğa ve 1,60 metre yüksekliğe sahip olan GLC Coupé 2,87 metrelik dingil mesafesiyle son derece dinamik ve çekici bir görünüm ortaya koyuyor. Böylece GLC Coupé, aynı platformu ve teknik yapıyı paylaştığı GLC’den 8 cm kadar daha uzun ve yaklaşık 4 cm kadar daha alçak boyutlarıyla daha dinamik ve özgün bir silüet sergiliyor. Mercedes-Benz Coupé modellerine özgü yatay çıtalı elmas görünümlü ön ızgara ve eğimli tavan çizgisi yeni GLC Coupé’ye özel bir karakter kazandırıyor. Bunun dışında A sütununun eğimi ve devamında keskin eğimle arkaya doğru alçalarak arka kısımla bütünleşen tavan çizgisi de GLC Coupé’nin farklı karakterini vurguluyor. Etkin aerodinamik yapı sayesinde arka cama hava akımı ulaşmadığından arka cam sileceğine gerek duyulmuyor.

İki farklı dünyayı harmanlayan tasarım öğeleri

Karakteristik olarak birbirine tamamen zıt iki dünya olan coupé ve SUV tasarım öğelerini uyum içinde sentezleyen 1,60 metre yüksekliğe sahip GLC Coupé eğimli tavan çizgisiyle yandan bakıldığında son derece zarif ve bir o kadar dinamik bir spor coupé siluetiyle dikkat çekiyor. Yüksek ve güçlü omuz çizgisi GLC Coupé’nin dinamizmini güçlendiren bir diğer tasarım detayı olarak öne çıkıyor.

İsteğe bağlı olarak sunulan yan basamaklar SUV vurgusuna katkı sağlarken, büyüklüğü 20 inçe kadar ulaşan devasa jantlar ise sadece GLC Coupé’nin sportif dinamik karakterine katkı sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda yerden yüksekliğini arttırarak asfalt dışı yollardaki hareket özgürlüğünü de arttırıyor ve SUV karakteristiğini destekliyor.

Coupé esintisine sahip kalite algısı yüksek iç mekan

Tıpkı dış mekan gibi iç mekanda da coupé esintisine sahip, kalite algısı yüksek bir tasarım karşılıyor sürücü ve beraberindeki yolcuları. Yine dış tasarımda olduğu gibi iç mekanda da duyguları harekete geçiren sade çizgilerle sportif dinamizm aynı potada eritilirken modern ve lüks kavramlarına tamamen farklı bir yorum getiriliyor. Her bir detayın büyük bir titizlikle ele alındığı kabinde konsol ve orta konsol mimarisi karakteristik bir görünüm sergiliyor. Kaliteli malzeme ve işçilikle bezenen konsol, havada asılı gibi duran ekranın altından başlayarak kapıya kadar yatay bir şekilde uzanan kalın bir çıta ile ikiye bölünüyor. Böylece iç mekana ek bir ferahlık hissi kazandırılırken aynı zamanda kalite algısı da destekleniyor.

Tüm Mercedes-Benz modellerinde olduğu gibi GLC Coupé modelinde de sportifliği ve dinamizmi daha da arttırmak üzere  AMG tasarım konsepti sunuluyor.

 

Spor programı: DYNAMIC BODY CONTROL veya AIR BODY CONTROL

Yeni GLC Coupé standart olarak bünyesinde ECO, COMFORT, SPORT, SPORT+ ve INDIVIDUAL olmak üzere beş farklı sürüş programı bulunan sürüş karakteri seçim fonksiyonu DYNAMIC SELECT ile donatılıyor. Bunun dışında çelik yaylı ve sertliği seçilebilen amortisörlere sahip sportif karakterli süspansiyon sistemi DYNAMIC BODY CONTROL da alternatif olarak sunuluyor. Sürücü bu sistemde de DYNAMIC SELECT ile sürüş tarzına uygun sürüş modunu seçebiliyor.

Opsiyonel olarak sunulan çok odacıklı havalı süspansiyon ve elektronik ayarlı amortisör kontrolü bu sınıfta tek olmasıyla öne çıkarken AIR BODY CONTROL isimli havalı süspansiyon sistemi üstün yol tutuş özellikleriyle mümkün olan en iyi konfor seviyesini bir arada sunarken sportiflikten taviz de vermiyor. DYNAMIC SELECT ile seçilen sürüş moduna bağlı olarak süspansiyon karakteri ayarlanırken SPORT+ sürüş modunda 15 mm alçalan yürüyen aksam sayesinde viraj dinamikleri daha da artıyor. Yumuşak yapısıyla yüksek konfor seviyesi sunan COMFORT modu sürüş güvenliğini sağlamak üzere ani bir manevrada sertliğini hızla uyarlıyor. Sistem ayrıca virajlarda gövdenin yana yatma eğilimlerini de ortadan kaldırıyor. Bunun dışında otomatik yükleme modu sayesinde yükleme eşiği 4 cm kadar alçalıyor ve bagaj yüklemeyi/boşaltmayı kolaylaştırıyor.

Yüksek verimlilik seviyesini beraberinde getiren detaylar

Yeni GLC Coupé sadece tasarımıyla değil aerodinamik yapısıyla da dikkat çekiyor. Gövdenin aerodinamik hatları kadar; radyatör ve far çevresindeki açıklıkların kapanması, radyatör panjuru veya hava akımını optimize eden gövde altı kaplamaları gibi detay çözümler, üstün aerodinamik yapının ve 0,31’lik hava sürtünme katsayısının elde edilmesini sağlıyor.

Yolculara geniş bir yaşam alanı ve geniş bir bagaj sunan boyutlarla zengin ekipman seviyesine rağmen 1710 kg’lık ağırlıkla GLC 250 4MATIC Coupé sınıfının en iyi ağırlık değerine imza atıyor. Söz konusu düşük ağırlığın elde edilmesinde ise gövdede kullanılan alüminyum ve çelik karışımını hafif yapı prensibi çok önemli bir rol üstleniyor. Benzer hafif yapı prensibi yürüyen aksamda da kullanılırken, söz konusu hafif yürüyen aksam yol konforuna olumlu etki ediyor. Opsiyonel olarak sunulan çok odacıklı havalı süspansiyon AIR BODY CONTROL yapı elemanlarının bir kısmında son derece hafif ancak bir o kadar da dayanıklı bir malzeme olan GFK kullanılıyor. Bu da sistem ağırlığının geleneksel havalı süspansiyonlara oranla daha düşük olması anlamına geliyor. Daha kompakt boyutlara sahip yeni elektronik kontrollü transfer kutusu ve magnezyum gövdeli 9G-TRONIC otomatik şanzıman diğer modellerde kullanılan önceki versiyonlarla kıyaslandığında 12 kg ağırlık tasarrufunu beraberinde getiriyor.

Ailenin en güçlüsü Mercedes-AMG de dahil 8 farklı motor seçeneği

Yeni Mercedes-Benz GLC Coupé; dört dizel, dört benzinli, bir prizden şarj edilebilen hibrit ve ailenin en güçlü versiyonu olan Mercedes-AMG olmak üzere toplam sekiz farklı motor seçeneğiyle sunuluyor.

Giriş seviyesinde 170 PS (125 kW) ve 204 PS (150 kW) güç aralığındaki GLC 220 d ve GLC 250 d 4MATIC Coupé dört silindirli dizellerin yanı sıra 211 PS (155 kW) gücündeki GLC 250 4MATIC Coupé dört silindirli benzinli yer alıyor. Mercedes-Benz bunun dışında GLC 350 e 4MATIC Coupé ile atak sürüş özelliklerini düşük tüketimi ve emisyon değerleriyle bir arada sunan, 2.0 litre hacminde benzinli motor ile elektrik motorunu bir arada kullanan bir prizden şarj edilebilen hibrid versiyon da sunuyor. 320 PS (235 kW) toplam sistem gücüyle 235 km/sa maksimum hıza ulaşan sportif karakterli SUV 59-64 g CO2/km karma emisyon değeriyle sınıfının en iyi değerine imza atıyor. 30 km menzile kadar sadece elektrik enerjisiyle ve bununla birlikte sıfır emisyonla yol alabilen elektrikli model, Boost özelliğiyle gerektiğinde 5,9 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlıyor.

 

Tercihini dinamizmden yana kullanmak isteyen hızlı coupé tutkunları için Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé en uygun alternatif olarak öne çıkıyor. Ailenin güçlü versiyonu son derece dinamik bir tasarım ve cazip ekipman seviyesiyle göze hitap ederken 367 PS (270 kW) güce sahip V6 silindirli Biturbo motor GLC Coupé’yi sadece 5 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırarak mükemmel asfalt performansı sunuyor.

Motor seçenekleri ve özellikleri:

GLC 220 d

4MATIC Coupé

GLC 250 d

4MATIC Coupé

GLC 250 4MATIC Coupé
Güç PS (kW) 170 (125) 204 (150) 211 (155)
Tork Nm 400 500 350
Yakıt tüketimi lt/100 km 5,0 5,0 7,0
CO2 (km başına) 131 g 131 g 159 g
0-100 km/sa hızlanma 8,3 sn 7,6 sn 7,3 sn
Maksimum hız km/sa 210 222 222

 

Her ne kadar ilk bakışta tamamen farklı gibi görünseler de 8 motor seçeneğinin her biri yüksek yakıt verimliliği sunuyor ve Euro6 egzoz emisyon normlarını yerine getiriyor. Motor seçeneklerinin çoğu dört tekerlekten çekiş sistemi 4MATIC ile donatılırken, prizden şarj edilebilen hibritversiyon hariç tüm motor seçeneklerinde dokuz ileri oranlı otomatik şanzıman 9G-TRONIC kullanılıyor. GLC 350 e 4MATIC Coupé’de ise hibrit sistemin gereksinimleri doğrultusunda optimize edilen 7G-TRONIC PLUS kullanılıyor.

Donanım: Eksiksiz ve özgün

Yeni Mercedes-Benz GLC Coupé giriş seviyesinde bile 18 inçlik hafif alaşım jantlar, egzoz çıkışları da dahil Krom Paketi, EASY-PACK elektrikli açılan ve kapanan bagaj kapağı, Audio 20 CD multimedya sistemi, geri görüş kamerası, KEYLESS-GO Start ve ARTICO döşemeler olmak üzere son derece zengin bir ekipman seviyesi sunuyor. Bunun dışında Çarpışma Önleme Yardımcısı Plus, Yan Rüzgar Yardımcısı, Konsantrasyon Kaybı Yardımcısı veya ESP® Dinamik Viraj Yardımcısı gibi yardımcı sistemler de standart olarak sunuluyor.

bülten
  • SON EKLENENLER