Dünyanın ilk “gözleri olan” süspansiyon sistemi ile Mercedes-Benz sürüş konforunu yeniden tanımlıyor.

Uçan bir halının üzerinde süzülüyor gibi
Mercedes-Benz bir yeniliği tanıtıyor: Yeni S-Serisi yoldaki yüzey dalgalanmalarını önceden belirleyebilen dünyanın ilk otomobili. Yoldaki bir eşitsizlik fark edilirse, Magic Body Control aktif süspansiyonu kurarak bu durumla önceden ilgileniyor. Yeni özellik, eşsiz bir sürüş konforu sunuyor. Magic Body Control Proje Yöneticisi Stefan Cytrynski bu özelliği şöyle tanımlıyor “Sanki uçan bir halının üzerindeymişsiniz gibi yolda süzülüyorsunuz.”

Bütün gereksinimleri karşılıyor
Magic Body Control’ün kullandığı hassas ve yeni sensör sistemi opsiyonel olarak sunuluyor. Bu sistemin bir parçası olarak süspansiyon, yüksek seviyede konfor veya yolu hissetmek isteyenlere özel spor seçeneği ile “Konfor” ve “Spor” ayarlarından isteğe bağlı olarak değiştirilebilir. Özelliği hem yoldaki düzgün olmayan kısımlarda kullanmak için, hem de daha etkileyici bir sürüş için kullanmak mümkün. Cytrynski “Sürücülerin isterlerse yol yüzeyini minimum düzeyde hissetmelerine olanak sunmak istiyoruz.” diyor.

İleriyi gören teknoloji
Yol yüzeyinin durumu ön camın arkasına yerleştirilmiş bir stereo kamera ile gözleniyor. Cytrynski “Otomobilin önündeki 15 metreye kadar uzanan yolu ölçerek 3 milimetreden yüksek olan yükseltileri rahatlıkla algılıyor” diyerek sistemin nasıl çalıştığını açıklıyor. Kameranın bu özelliği yol yüzeyinin profilinin kesin bir fotoğrafını çıkartıyor. Sürüş durumu ile ilgili bilgilerle birlikte, kontrol ünitesi sürekli olarak yoldaki eşitsizliği gidermek için en iyi kontrol stratejisini hesaplıyor. Buna bağlı olarak, aktif süspansiyon milisaniyeler içerisinde çarpma etkisini sert veya yumuşak hale getirerek ve her bir tekerlek için ayrı çalışarak tekerin üzerindeki yükü aktif hidrolikler ile artırıp azaltıyor. Bu sayede otomobilin gövde hareketlerini gözle görülür biçimde azaltmak mümkün olmaktadır.

Sihirli bir kombinasyon
Magic Body Control, ABC (Active Body Control / Aktif Gövde Kontrolü) yani hem konforu hem de sürüş dinamiklerini iyileştiren süspansiyon sistemini kullanıyor. ABC, hidrolik silindirlere eklenen dört adet yaylı süspansiyon kolu ile her bir kolun tek başına ayarlanmasını sağlıyor. Sonuç olarak yatay, yuvarlanan ve fırlayan hareketlere maruz kalan gövdenin sabit kalabilmesi neredeyse tamamen mümkün oluyor. Kontrol ünitesi farklı hız sensörlerinden o andaki sürüş bilgilerini alıyor ve yaylı kollar ile kontrol kollarındaki seviye sensörlerine binen yük ile karşılaştırarak hesaplıyor. Sonuçta, en ideal konfor ve etkileyici sürüş dinamiğinin birleştiği sihirli bir kombinasyon ortaya çıkıyor.


modellerteknoloji

    12 Yorum

  • SON EKLENENLER