Kutup soğuğu, tropikal yağmurlar ve çöl sıcağı… Mercedes-Benz’in iklim tünellerinde otomobiller olumsuz hava koşullarında test ediliyor. Mühendisler, havanın istedikleri gibi olmasını beklemiyor, hava şartlarını kendileri yaratıyor.

Güneş: Kavurucu çöl sıcağı
Bir metrekarede 1.200 watt güç yaratan 32 lamba, 8×2.5 metre ebadındaki alanda, güneş ışınlarını taklit ediyor. Aşırı durumlarda, tüneldeki ısı 60 dereceye kadar çıkıyor. Burası Sahra Çölü kadar sıcak. Sonsuz seçenek sunan “sıcak yol” fonksiyonuyla yaz koşullarındaki sıcak ziftin aynısını yaratmak mümkün.

Soğuk: Kutup soğuğu
Otomobilin ısıtma sistemini test etmek için kullanılan soğuk tünelde, hava sıcaklığı -40 dereceye kadar düşürülebiliyor. Neon lambaları donmaya karşı dayanıksızdır. Bu nedenle termometre donma noktasının altına düşer düşmez “soğuk ışık” konumu devreye giriyor. Donma derecesinin altındaki ısılarda, önceden soğutulmuş su püskürterek kar yaratıyor. Metal zemin buz pateni pisti gibi kayganlaşıyor.

Yağmur: Sıkı sarının
Mühendisler, aracın üzerine saatte 2.400 litre su boşaltabiliyor. Sadece yağmurun miktarını değil, damlaların boyutunu bile ayarlayabiliyorlar. Tropik fırtına simülasyonuyla, otomobilin su geçirmez olup olmadığını ve sileceklerinin düzgün çalışıp çalışmadığı da kontrol ediliyor.

Rüzgâr: Hafif esintiden kasırgaya
Devasa vantilatör, saatte 265 km hıza kadar çıkabilen bir rüzgâr simülasyonu yaratıyor. 100 km/saat hızındaki rüzgârda bile dik durmak imkânsızdır. Bu nedenle, hassas elektronik gereçlerin titreşiminden etkilenmelerini engellemek için vantilatör, büyük çelik yayların üstüne monte edilmiş.


yaşam
  • SON EKLENENLER