Doğadaki insan

Serdar KılıçSerdar Kılıç’ın her anı dolu bir insan olduğunu söylemeye gerek yok. Ders ve konferansların yanı sıra televizyon programları ve kamp çalışmaları tüm zamanını alıyor. O gün, bir süredir üzerinde çalıştığı bir kano projesini bitirme aşamasına geldiğini öğreniyoruz. Kütük eve girdiğimizde salonun sağ kısmını kaplayan kano dışında kalabalık bir ekip karşılıyor bizi. TRT Haber’de yayınlanan “Doğadaki İnsan” isimli programının çekim ekibi de orada. Serdar
Kılıç, yıllardır birçok farklı televizyon kanalında doğa ve insan ilişkisi üzerine programlar hazırlıyor. Son programında doğadaki insanı arayan, geçmişin izini süren Kılıç; bu yolda gelenekler, öğretiler, hürmet, sevgi ve vicdan gibi kavramların da peşine düşüyor. Biz sıcak kuzine sobanın yanında kütük evin keyfini sürerken, yönetmenin “Sessizlik!” uyarısıyla dikkat kesiliyoruz. Serdar Kılıç ise huş ağacı kabuğundan yaptığı kanodaki çalışmalarını sürdürürken bir yandan da yapım süreciyle ilgili bilgiler veriyor. Bu kısa kaydın ardından Serdar Kılıç yanımıza gelerek, “Haydi, macera şimdi başlıyor” diyerek bizi dışarı çıkarıyor. Çekimin son kaydının dağ evinde olacağını öğreniyoruz.

GLE G-Serisi Serdar Kılıç

G-Serisi’nin direksiyonuna geçen Kılıç, hemen yola koyuluyor. Köyden çıkana kadar dağ eviyle ilgili detayları da öğreniyoruz. Serdar Kılıç’ın Orman Müdürlüğü’nden kiraladığı 11 dönüm arazi içinde yer alan dağ evi, 2012 yılında
sadece 7 ayda tamamlanmış. Üstelik tümüyle geleneksel yöntemlerle, kütüklerin birbirine geçmesiyle inşa edilmiş. Serdar Kılıç’ın bunları anlatırken gözlerinde beliren enerjiyi atı Kuzey’den bahsederken de görmüştük. Kılıç söz konusu doğa ve yaban hayatı olunca her şeyden tutkuyla bahsediyor. Bu sohbet eşliğinde köyden çıkıp, dağ yoluna giriyoruz. Beygir Ovası Dağı’nın 1350 metrelik zirvesinde bulunan dağ evine ulaşmak için 20 dakikalık bir yolculuk
yapmamız gerekiyor. İlk dakikalarımız manzaranın da etkisiyle hayli keyifli geçiyor. Ancak bir anda başlayan kar yağışı hepimizi şaşırtıyor. Elbette “hepimiz” derken Serdar Kılıç’ı kastetmiyorum. “Mevsimin ilk kar yağışını yaşamayı çok seviyorum” diyen Kılıç, enerjisiyle bizi de etkiliyor ve ekliyor: “Bu güçte bir araç yukarıya çok rahat çıkar.” Gerçekten de yol boyunca G-Serisi çok rahat ve güvenli bir sürüş sağlıyor. Geyik Bayırı denilen eğimli
son bölüme kadar karlı bir patikada mı yoksa düz bir yolda mı gittiğimizi fark etmiyoruz. Ama zirveye yaklaşmış olmanın da etkisiyle kar yağışı artıyor. Bu esnada Serdar Kılıç orta konsolda bulunan “Low Range” tuşuna basarak aracın düşük hız ve yüksek çekiş ile tırmanma kabiliyetinin artmasını sağlıyor. Gücün zirvesinde G-Serisi’nde bulunan sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi, senkronize aktarım kutusu, 4ETS elektronik çekiş sistemi ve 100% mekanik olarak kilitlenebilen diferansiyel gibi diğer arazi özelliklerinin mükemmel kombinasyonu zirveye yaptığımız bu yolculukta
eşsiz manzaranın keyfini sürmemizi sağlıyor. Ve zirvedeyiz…

_HMA7881

Zirvede olmak

_HMA8137Yukarıya vardığımızda kar yağışı diniyor ve güneş bulutların ardından kendini gösteriyor. Araçtan iner inmez, ardımızda bıraktığımız vadinin muhteşem manzarasıyla büyüleniyoruz. Serdar Kılıç ve ekibi ise hemen çekime başlıyor. Biraz sonra az ilerdeki dağ evine doğru yürüyoruz. Serdar Kılıç’tan bölgede kurt, çakal, ayı gibi yırtıcı yaban hayvanlarının yanı sıra geyiklerin de bulunduğunu öğreniyoruz. Karla kaplı ağaçlardan oluşan bir yolun sonunda, adeta bulutların üzerindeymişçesine karşımıza çıkıyor dağ evi. Öylesine ıssız ve tek başına… “Gerçekten zorlu
doğa şartları bu olsa gerek” diye düşünüyoruz. Ekip yakındaki ağaçlık alanda çekime başlıyor. Programın bu bölümünde Serdar Kılıç, doğada tek başına kalınması durumunda yapılabilecekleri anlatıyor. Çekim boyunca sıcak ve korunaklı alan oluşturulmasından, ateş yakılması ve güvenle söndürülmesine kadar birçok şey öğreniyoruz. O ise tüm mütevazılığıyla çekimi ve doğayı nasıl bulduğumuzu soruyor. Elbette her şey olağanüstü. Doğada hayatta kalma ustası Serdar Kılıç’la, 1350 metrede, mevsimin ilk karının üzerinde aksi düşünülebilir mi?

Hava kararmak üzereyken dönüş yoluna geçiyoruz. İnişimiz çok rahat gerçekleşiyor. G-Serisi, arazi takviyesinin sağladığı motor freninin yoldaki hakimiyeti sayesinde güvenle dağdan inmemizi sağlıyor. Aşağıda Serdar Kılıç’la vedalaşırken, bu güzel gün ve unutulmaz doğa deneyiminin etkisiyle kararımızı veriyoruz: Serdar Kılıç ve G-Serisi gücün zirvesini paylaşıyorlar.