Dünyadaki kaynaklarımızın hızla tükenmesi nedeniyle, hem gelişen teknolojiler hem de çevre duyarlılığı açısından elektrikli otomobil motorları daha da önem taşımaya başladı. İşte, otomobil kavramını hayatımıza sokan Mercedes-Benz, çevre hassasiyetini ve kalitesini bu konuda da ortaya koyuyor ve aynı doğrultuda teknolojiler geliştiriyor. Bu teknolojilerin sadece müzelik değil aynı zamanda uygulanabilir olması otomobilin geleceğine olumlu bakabilmemizi sağlıyor. BlueEFFICENCY için daha önceki blog yazılarımızda bahsetmiştik. Biraz da F Cell’den bahsedelim.

Mercedes-Benz B-Serisi için hidrojen enerjisi kullanarak üretilen F Cell teknolojisi, ilk kez 2002 yılında 60 adet üretilerek ABD, Singapur, Avrupa ve Japonya pazarına dağıtılmış. 2010 yılına gelindiğinde ise, F Cell A-Serisi otomobillerden, sadece Avrupa pazarı için 500 adet üretilmiş. Mercedes-Benz’in amacı ise bu sayıyı artırarak gelecekte günümüz otomobillerinin yerini alacak çevreci özellikleri ön planda olan tasarruflu otomobillerin kullanımını daha da yaygınlaştırabilmek.

Peki neden Hidrojen?

Yakıt hücresinde yer alan süreç, soğuk yanma olarak bilinir. Hidrojen, elektrik gücü üreten kontrol altındaki bir kimyasal süreçteki suyu şekillendirmek için havadan gelen oksijen ile reaksiyona giriyor, ardından hidrojenin içerdiği kimyasal enerji doğrudan elektriğe dönüşüyor. Yakıt hücrelerinden, içten yanmalı bir motordan daha iyi etki için istifade edilebildiği için enerji anlamında çok verimlidir. Bu sayede araç içten yanmalı motorlara nazaran 2 kat daha verimli, sıfır emisyon ile sessiz bir şekilde çalışabiliyor…

Mercedes-Benz’in ve otomobilin icadının 125. yılı adına, 29 ocak’ta Stuttgart’tan yola çıkan 3 adet F Cell 125 gün sürecek dünya turu sonunda toplam 4 kıtada 14 ülke gezecek. F Cell filosu en son Avustralya’ya uğradı. Aşağıdaki video’da F Cell Dünya turu için tanıtımını bulabilir ve ilerleyen günlerde F Cell dünya turundan haberleri blog’umuzdan takip edebilirsiniz.


teknoloji

    2 Yorum

  1. hacı ismail kahraman:

    ben bunu inceledim. fakat bu ne kadar geçerli ve verimli bir sistem bunu sorgulamak gerekir. seri üretim ve tüketime dayalı ve ayrıca her türlü reaksiyonlara hizmet verecek sistemleri varmıdır. malesef yoktur. şimdilik sadece bir teoriye dayalı bir pratik olarak görünüyor. bunun dünya yollarına çıkması ve ekonomik bir anlamda seriye dönüşmesi olanak dışı görünüyor. bariz mantık. madem başarılısınız neden daha fazla üretilip satılmıyor? herkes farklı ve haklı bir cevap verecektir. otomobil dünyasında meydana gelebilecek bir degişikligin
    amerika birleşik deevletlerin dogma olasılıgını çok yüksek görüyorum.
    patent güvenligini en fazla saglayan bir ülke olması nedeni ile herhangi bir gelişme olasılıgını abd de görüyorum. bu bir mantıksal düşünce biçimi olarak karşıma çıkıyor ve dogru olduguna inanıyorum.
    bilindigi gibi amerikada patentli ve teknolojik degerler amerikan kongresinin izni olmadan başka bir ülkeye transferine izin vermiyor.
    bu anlamda olası bir gelişme yaşansa bile mercedes benz bu teknolojiyi hiç bir şekilde kullanamaz. ayrıca craysler firması ile yaşadıgı olumsuz evlikte göz önünde bulunduruldugunda daimlerin bu konuda fazla bir şansı yok gibi görünüyor. dünyada herkes bir şekilde yeniligin peşinde herkes az veya çok başarıya ulaşıyor. bu nedenle gelecekte degişimin olabilecegine ben inanıyorum. ama bu tabi bu iş için mücadele edenlerin savaşanların elinde. onların kararları ile dogabilecek bir konu olarak karşımıza çıkıyor. malesef.
    ben bir yatırımcı olsam. ve gelecegini parlak olarak görsem bu konuya yatırım yaparmıyım yapmazmıyım sorusuna açıklık getirmek istiyorum.
    yaparım ama otomobil dünyasının içindeki kişilerle degil. tamamen öneri düşüncelerini ifade edebilecek olan kişi ve kişiler ile sogulayan mantık üzerine kurulu bir şekilde çalışan kişilerle bu işi yapmak ve yatırım yapmak isterdim. ben bu yolun daha kısa olarak başarıya götürecegine inanıyorum. bireyler bu işi sorgulamaya başladıklarında her türlü seçenege adım atmış olacaklardır. seçenkelerin durumuna göre başarısızlık gelmeye başladıgında. eminim dogru seçenege bir adım daha atmış olacaklar. eger bu adımlar sürekli ve düzenli olarak bir program dahilinde yapılmaya devam edilirse. en mükemmel seçenege ulaşmak mümkün olacaktır. ben yatırım yapacaksam oyunun kurallarını ben koyarım ve yoluma devam ederim. gelecege dair felsefi bir deneme. en son CESUR YÜREK diyorum.
    HACI İSMAİL KAHRAMAN MR HERO KAYSERİ.

  • SON EKLENENLER