Mercedes-Benz modellerinin Silver Arrow (gümüş ok) lakabını alması 1934 yılına uzanır. Silver Arrow isminin asıl sahibi W 25 modelidir. Her ülkenin otomobilleri kendi rengine boyadığı yarışlarda Almanların rengi beyazdı. W 25 yarıştan bir gece önce tartıya çıkarıldı ve yarış otomobillerinde 750kg olma zorunluluğunu sadece 1kg ile geçerek herkesi şaşırttı. Mühendisler ağırlığı azaltmak için aracın boyasını sökmeye karar verdiler. Aracın boyası sökülünce W 25 istenilen ağırlığa ulaşmış fakat çıplak gümüş yüzey ortaya çıkmıştı. W 25 yarış çizgisinde yer alma hakkını kazandı ve yarışı birinci olarak bitirerek Silver Arrow lakabını aldı.

1937 yılında Mercedes-Benz, hayal kırıklığı yaratan bir sezonun ardından, yeni geliştirilen W 125 ile motor yarışlarında zirveye çıktı. Yeni Silver Arrow zaman kaybetmeden Tripoli Grand Prix yarışını kazandı. Sezon sonunda W 125 oniki yarışın yedisini kazanmış ve Rudolf Caracciola’ya ikinci Avrupa şampiyonluğu getirmişti.

1938 yılında, W 154 yarışlara getirilen “üç litre” kuralına uymak için tasarlandı. Yeni getirilen kural ile azalan ağırlık, 750kg sınırını da ortadan kaldırmış oldu. W 154 ilk sezonunda, dokuz Grand Prix yarışının altısını kazandı ve Rudolf Caracciola’ya üçüncü Avrupa şampiyonluğunu getirdi.

30’lu yılların sonlarına doğru Grand Prix artık Alman yarış arabalarının hâkimiyetindeydi. 1939 yılında İtalyanlar, Almanların rekabetini kırmak için Almanlar tarafından üretilmeyen motor hacimlerindeki arabalara yer verdi ve yarışlara yeni kurallar getirildi. Alman yarış otomobilleri bir kez daha standartların dışında kaldı. Mercedes-Benz mühendisleri vakit kaybetmeden sadece 8 ay içinde G 165’i geliştirdi. Tam zamanında tamamlanan G 165 Tripoli Grand Prix’de yine birinci gelen otomobil oldu.

Daimler-Benz 1956 sezonu için 300 SLR yarış otomobilinin “hardtop” (metal tavanı sökülüp takılabilen) sürümünü geliştirdi. Fakat şirket 1955 sezonunun sonunda motorsporları faaliyetlerini durdurdu ve 300 SLR yarışa hiç çıkamadı. Yarışlara çıkamayan araç “Test Bölümü Başkanı” Rudolf Uhlenhaut’un şirket arabası olarak görev yaptı. “Uhlenhaut Coupe” takma adı da buradan gelir.


modelleryaşam

    2 Yorum

  1. Burak Yavuz:

    Mercedes ile Ferrari dünya otomotiv tarihine ışık tutan iki büyük ezeli rakiptir.Bu konuda da Mercedes şu an için her ne kadar eski Mercedes olmasada hala saygı duyulan bir marka olmayı başarmıştır.

  • SON EKLENENLER