Concept Coupé SUV, standartları yepyeni ve her açıdan daha yüksek bir seviyeye taşıyor.
Bu sportif araç, etkileyici bir yan gövde, uzun bir camekân ve merkezi krom hava deliğine sahip radyatör ızgarası ile, çoktandır süregelen Mercedes-Benz spor otomobil geleneğinin tipik bir temsilcisi olarak herkesi kendine hayran bırakıyor. Aynı zamanda Concept Coupé SUV, güçlü kanatları, gösterişli 22-inç tekerlekleri ve yerden oldukça yüksek oluşu ile öne çıkıyor. Yalnızca hava süspansiyonu değil, aynı zamanda çekiş, süspansiyon ve iç tasarımı sayesinde üstün düzeyde dinamik yol tutuşuna sahip.

Spor otomobil gibi duyusal, arazı aracı gibi düşsel
“Spor otomobil gibi duyusal, arazı aracı gibi düşsel”… Mercedes-Benz Tasarım Şefi Gorden Wagener, Concept Coupé SUV’nin görünümü ile ilgili olarak bu kısa ama öz ifadeyi kullanıyor. Bu dört kapılı, dört çeker Coupé, geniş tavanı ve tekerlek kemerleri sayesinde iki metre genişliğe ve yaklaşık beş metre uzunluğa sahip. Aynı zamanda yaklaşık 1.75 metre yüksekliğinde olup, spor otomobillerin tipik özelliği olan düz ve geniş bir çatıya sahiptir. Gorden Wagener, düşüncelerini “Concept Coupé SUV olağanüstü ölçüleri ile öne çıkıyor ve karakterize Mercedes spor otomobil tasarım stilimizi en iyi şekilde yorumluyor. Sportif görünümü ile estetik tutkularını ve modern konforu gözler önüne seriyor.” diyerek ifade ediyor.

Çığır açan Silver Arrows serisinin yadigâri
Tıpkı gömme kapı kolları gibi çerçevesiz yan camları, spor otomobil özelliklerini daha da öne çıkaracak şekilde aracın kanatları ile mükemmel bir biçimde bütünleşiyor. Diğer tüm konsept otomobillerde olduğu gibi, Concept Coupé SUV da karakteristik olarak, 1930’ların ve 1950’lerin çığır açan Silver Arrows serisine benzeyen “ALU-BEAM” gümüş tonu ile boyandı. Üç boyutlu olarak tasarlanan, modern, tamamı LED farlar ile çevrelenmiş sportif radyatör ızgara, kısa ve zarif konsol, ön gövdenin en önemli özelliğini oluşturuyor.


modellerteknoloji

    1 Yorum

  1. Burak Yavuz:

    CLS ile birlikte kendini dört kapılı coupe türünün öncüsü olarak kabul ettiren Mercedes Coupe-SUV segmentinde ise BMW’nin gerisinde kaldı.Coupe-SUV segmentinin tartışmasız lideri BMW X6’dır bunu bir Mercedes hayranı ve otomobilsever olarak söylüyorum ki ne yazık ki doğrular bu.Mercedes bu segmentte çok ama çok geç kaldı.Daha hızlı davransaydı daha önde olabilirdi fakat Mercedes şu anda her anlamda hem satışlar,hem kalite,hem performans hem de sürüş anlamında ve marka değerinde birçok segmentte BMW’nin gerisinde doğruya doğru.Sonuçta yiğidi öldür hakkını yeme.Yıllardır Mercedes BMW’nin önündeydi fakat bu gerçek özellikle son birkaç senede değişti ve Mercedes maliyeti düşürerek kalitesinden ödün verdi ve satışlar konusunda BMW ve Audi’nin gerisinde kaldı.

  • SON EKLENENLER