Üç kollu yıldızın yer aldığı konuşma balonları
Isabelle Lasser, Carl Benz’in doğduğu evi ballandıra ballandıra anlatıyor. “Sadifa Medya Yayımcılık”ın yöneticisi Lasser “Mercedes-Benz arşivlerinde ayrıntılı bir araştırma sürdürdük ve Karlsruhe şehrinden de destek aldık. Vaktimizi aldı ama heyecan verici bir görevdi” diyor. Araştırmanın sebebi daha önce hiç gerçekleştirilmemiş olan bir çizgi roman projesi. Sadifa Medya otomobilin mucidi olan Carl Benz’in göz alıcı hayatını ve Mercedes-Benz tarihindeki ilginç olayları anlatan bir proje ile karşımızda. Lasser “Her şeyi en ince ayrıntısına kadar araştırdık ve tarih bilgilerinin doğruluğunu kontrol ettik.”diye vurguluyor.

Carl Benz hakkında her şey
Hikâye, Carl Benz’in çocukluk ve gençlik yıllarıyla başlayıp, mucit kişiliğinin ilk belirtilerinden bahsediyor. En sonunda da Benz’in, patentli motorlu araçla 1886 yılında gerçekleştirdiği bir ilkle son buluyor; Otomobilin icadı. Bu sıra dışı mucidin hayatındaki iniş çıkışlar da anlatıma heyecan katıyor, elbette eşi Bertha’nın da rolü büyük. Çizgi romanda ayrıca Gottlieb Daimler ve Wilhelm Maybach’ın getirdiği yenilikler de yer alıyor. Kitabın ikinci cildi önümüzdeki yıl yayınlanacak ve Silver Arrows, yani hız kadar güvenlik ve geleceği öngörmenin çok önemli olduğu bir aracı da bizlerle buluşturacak. “Burada gerçekten çok malzeme var.” diyor Isabelle Lasser. Bizlere 125 yıl öncesine dayanan bir tarihe sahip Mercedes-Benz geleneğinin en güzel yanını gösteriyor.

Arşiv desteği
Mercedes-Benz Classic yöneticisi Michael Bock “Bizler de bu ilgi çekici hikâyeyi yeni bir yöntem kullanarak vermek istedik.” diye açıklıyor. Kendisi Brüksel’de büyümüş ve çizgi romanlar çocukluğunun vazgeçilmez parçası olmuş. Ayrıca animasyon hikâyelerin Fransa, Belçika ve Anglo-Amerikan ülkelerinde daha değerli görüldüğünü ekliyor. Michael Bock bu çizgi romanları otomobil üreticisi bir şirketi ve onun mirasını hedef kitlelere tanıtmakta yeni bir yöntem olarak görüyor. İşte bu yüzden Mercedes-Benz Classic bu Alman-Fransız ortaklığı ile çalışan yayın şirketinin projesini kaçırmadı. Lasser, Stuttgart’daki çalışanların, özellikle de arşiv bölümündekilerin bu projeyi heyecanla yürüttüklerini belirtiyor ve “Daha fazlasını isteyemezdik” diye ekliyor.

En iyisi ya da hiçbiri – tanınmış bir proje ekibi
Gottlieb Daimler’in “En iyisi ya da hiçbiri” düşüncesi ile bu projede Isabelle Lasser uluslararası tanınan Belçika doğumlu Amerikalı sanatçı Willy Harold Williamson’ın desteğini aldı. Tarihi konularda bir uzman olan Williamson, 50 yıldan uzun süredir çizgi roman basıyor ve Uzak Doğu’da birçok sergiye konu oldu. Bu güne kadarki en büyük başarısı “Bataille des Ardennes” (1975) çizgi romanı oldu. 20’den fazla dile çevrilerek 800.000’den fazla sattı. Peki Haçlı Seferleri’ni ve Tapınak Şövalyeleri’ni çizmeye alışık olan Carl Benz, Gottlieb Daimler ve motorlu taşıtların icadını nasıl çizecekti? ” Carl Benz’in birkaç fotoğrafını stüdyoma astım ve ifadesindeki ilgi çekici ayrıntıları bu şekilde yakalamaya çalıştım” diyen 65 yaşındaki sanatçı, çizim tarzını “gerçekçi ve tarihi” olarak nitelendiriyor.

3 boyutlu çizgi roman
Isabelle Lasser fotoğraflara derinlik veren 3 boyutlu efektlerden gururla söz ediyor. “Bu en çok vaktimizi alan ve bu yüzden çizgi romanlarda pek sık kullanılmayan bir tekniktir” diyor. Derinlik etkisini üç boyutla verebilmek için, üç farklı katmanda farklı renkler, bir renk uzmanı tarafından özenle yerleştirildi. Böylelikle sahneler daha canlı duruyor. Dahası, tarihi detaylar da okuyucunun hayatın o zamanlar nasıl olduğunu hayal etmesine olanak sağlıyor.

Carl Benz insan üstü denilebilecek başarılara imza attı
Peki hikâye ne hakkında? Çizgi romanın yazarı Martin Grünewald’e göre öncül hareketler. “Carl Benz’in başarıları insan üstüydü. Sadece işini yaparken ortaya çıkan sayısız teknik zorlukla başa çıkan bir mucit değildi, ayrıca kişisel sorunlarla da karşılaştı.” Yazar ve haberci Grünewald, ana karakteri olan Carl Benz’i “inanılmaz cesaretli, kararlı ve kuvvetli” birisi olarak tanımlıyor ve icadının ruhunun bugün de Mercedes-Benz’de görüldüğünü, ABS ve hava yastığı gibi icatlarla kendisini gösterdiğini söylüyor. Grünewald’ın başa çıkması gereken en büyük zorluk bu kadar çok şeyi ilgi çekici ve heyecanlı bir hikâye haline getirebilmekti.

Tarihi bilgilerin doğruluğunu sadece Mercedes-Benz Classic kontrol etmedi. Çizgi romanda yer alan her bir detay, mesela 1890 yılındaki fabrika binasının görünüşünden tutun, ilk araçlardan birinin motoruna kadar her ayrıntı önceden doğrulanmak durumundaydı. Sadifa Media ve Isabelle Lasser Mercedes-Benz Classic için en uygun iş ortağı oldular: yayıncı şirket de neredeyse 30 yıldır kaliteli bir şekilde tarihi hikâyelerin çizgi romanlarını piyasaya sunuyor. Eyfel Kulesi ve başka şehirlerin ve bölgelerin tarihi sürecini anlatan konuları ele alıyorlar.

Zamanın ötesinde
Mercedes-Benz Classic bu proje ile neyi amaçladı? Isabelle Lasser bu sorunun cevabını hemen veriyor: “Zamanın ötesinde, on yıl sonra bile hala gündemde olabilecek mükemmel bir çizgi roman yaratmak.” Bunu yapabilmek için hem içeriğin hem de çizgi romanın çizimlerinin en yüksek kalitede olması gerekli. “Daha önce görülmemiş bir şey olmalıydı” diyor. Çizgi roman Almanca, İngilizce, Fransızca ve Çince basılacak.


yaşam
  • SON EKLENENLER