Günümüzde dünyanın, kelimenin tam anlamıyla parmak uçlarımızda olmasına alışkınız. Akılı telefonları, tabletleri, bilgisayarları meşrubat otomatlarını, ATM ‘Ieri ve başka pek çok gündelik rahatlığı kullanırken dokunmatik ekran ve dokunmatik yüzeylerden faydalanıyoruz. Üstelik bu aletleri kontrol etmek için kullandığımız kaydırma, sürükleme ve tıklama gibi el hareketleri gündelik yaşamımızda öylesine baskın bir hale geldi ki zamane çocukları basılı kitaplara kızgınlıkla bakıyor, sayfa çevirmeyi inatla reddediyor. Dokunmatik ekranlar, insanlarla makineler arasında fiziksel temas gerektiren, daha yakın bir ilişki doğmasına vesile oldu. Oysa otomobiller yıllarca bu devrimden nasiplerini alamadılar, acaba neden? Bunun nedeni belki de birkaç yüz beygirlik motor gücünün karşı konulmaz kuvvetinin, dokunmatik ekran idaresinin sadeliğiyle uyuşmadığının düşünülmesiydi. Mercedes-Benz’in Ocak 2014’teki Detroit Autoshow’da tanıttığı yeni C-Serisi bu anlayışı bütünüyle değiştirdi.

c_serisi_7

Aracın ana konsolunun orta kısmı, ipek gibi pürüzsüz bir dokunmatik yüzeyden oluşuyor. Tıpkı akıllı telefonlardaki gibi, ambiyans aydınlatmasından klimaya ve multimedyaya, aracın bütün işlevleri sürücü tarafından parmak ucuyla yönetilebiliyor.
Ayrıca sistem, tahmin edilebileceği üzere, navigasyon aygıtıyla da bağlantılı. Dokunmatik yüzey, kullanıcıların parmak hareketleriyle haritadaki bir noktaya yakınlaşabilmelerine imkan tanıyor. El yazısı tanıma işlevi ekranın üzerine parmakla “çizilen” yarış yerlerinin isimlerindeki harflerini teker teker tanıyabiliyor (yazılım en karmaşık el hareketlerini dahi yorumlayabiliyor). Kısa bir alışma döneminin ardından kullanıcılar komutlarını içlerinden geldiği gibi ve ekrana bakmalarına bile gerek kalmadan yazabiliyor hale gelecekler. Dokunmatik kontrollerle arası hoş olmayan sürücüler içinse her zamanki kontrol topuzu seçeneği mevcut, yeni modellerde veri kaydırılarak “sihirli” dokunmatik ekranın hemen altına alındı.

c_serisi_6

Sanal gösterge
Tek cihazda birkaç işlevi bir araya getiren dokunmatik yüzeyin bir olumlu etkisi de ana konsoldaki tuş ve düğmelerin sayısını azaltmak oldu. Kabin artık daha derli toplu, neredeyse minimalist bir görünümde. Bu etkiyi geniş, bağımsız bir ekran sağlıyor. Hemen altında konumlanan üç hava menfezi de tasarımın çağdaş şıklıklarından… Bu görünüm, Mercedes-Benz otomobillerde ilk defa kullanılan sanal gösterge paneliyle perçinlendi. Bütün bu yenilikçi eklemelere rağmen huzur  verici yüzeylerde ve ana konsolda bir araya gelerek yolcuları nazikçe sarmalayan şık, akıcı çizgiler sayesinde iç mekân ne aşırı teknolojik ne de soğuk bir görünüme sahip.

C-Serisi tasarım ve güvenlik özellikleri yazısını okumak için tıklayın.

Mercedes-Benz magazin


modeller
  • SON EKLENENLER