Mercedes-Benz’in bütün dünyada tanınan üç köşeli yıldızını elbette siz de tanıyorsunuz. Peki hikâyesini biliyor musunuz?

Yıldızın hikâyesine geçmeden önce, sonradan bir araya gelerek birleşecek olan iki rakip mucitten bahsetmek istiyoruz: Gottlieb Daimler ve Karl Benz.

Gottlieb Daimler, 1876’da ilk 4 zamanlı motoru icat eden Nikolaus Otto’nun ekibinde yer alıyordu. Daha sonra Otto’dan ayrılarak kendi atölyesini kurdu. Ateşleme, motor devri, yakıt ve en önemlisi çağdaşlarının da temelini oluşturacak karbüratörler konusunda önemli mesafe kat etti.

Oysa başka bir mucit, Karl Benz, Daimler’in geliştirdiği sistemleri daha da ileri taşıyıp ondan önce davranarak, dünyanın ilk otomobilini icat edecekti. 9 Ocak 1886 günü Karl Benz, Alman Patent Bürosu’na tüm medeniyetinin akışını değiştirecek bu yeni icadıyla başvurusunu yaptı. Bu icat, sanayi devriminin geldiği en üstün noktayı simgeliyordu. Çünkü ilk defa otomobil yani “kendiliğinden hareket eden araç” üretilmişti.

Aynı yıl içinde Daimler de kendi otomobilini üretecekti. Gottlieb Daimler belki “otomobilin mucidi” ünvanını Karl Benz’e kaptırmıştı ama çalışma aşkı ve azmi sayesinde çok daha iyi otomobiller üretmeye başlayacaktı. Öyle ki kısa sürede herkes Daimler otomobillerinden hayranlıkla söz etmeye başlamıştı.

Ertesi sene Avusturya Nice Başkonsolosu ve işadamı Emil Jellinek, Daimler’i ziyaret etti ve çok merak ettiği bu otomobillerden bir tane satın aldı. Jellinek, Daimler otomobiliyle Fransa’ya döndüğünde hayli ilgi uyandırdı. O da bu ilgiyi girişime dönüştürdü ve 1898’den itibaren yüksek sosyeteye otomobil satmaya başladı. 1899’da Daimler Motor Şirketi’nden (DMG) 10, ertesi sene 29 otomobil getirtecekti.

Otomobil onun için sadece bir girişim değil aynı zamanda bir tutkuydu da. Yine 1899’dan itibaren Nice’teki yarışlarda yer almaya başladı. Bu yarışlara kızının adı olan “Mercedes” ismiyle katılıyordu. Otomobil tutkunları arasında bu isim o kadar benimsendi ki, Jellinek’in sürücü isminden, otomobilin ismi haline geldi. 1900 yılından itibaren DMG ve Jellinek ortaklığıyla üretilen yeni motor ve otomobillerin adı da artık Mercedes oldu. Jellinek, Mercedes’iyle elde ettiği yarış zaferleri sonucu sadece Nisan 1900’de 36 otomobil satacaktı.

Emil Jellinek, elde ettiği bu başarıların ardından Haziran 1903’te soyadını Jellinek-Mercedes olarak değiştirmek için izin aldı.  Bunun üzerine şöyle bir yorum da yapacaktı: ”Bir babanın kızının adını alması herhalde ilk kez oluyordur”.

Gelecek yazımızda Jellinek’in Mercedes’inden Mercedes-Benz’e uzanan süreci ve Üç Köşeli Yıldız’ın nereden geldiği anlatacağız.

Yıldızı buldunuz!

Yarışma_1


modelleryaşam

    21 Yorum

  1. ibrahim yavuz:

    Mercedes-Benz yıldızı hakkında bilinen bir diğer hikaye şu şekildedir :

    “Şirketin kurucusu Karl Benz, motor fabrikasındaki görevinin ilk yıllarında, Köln manzaralı evinin tepesine bir yıldız amblemi koymuş, eşine yazdığı mektuplarda bu yıldızın günün birinde başarıyı ve gücü temsil edeceğini ve fabrikasının üzerinde parlayacağını söylemişti. Yıldız, Daimler’in, motorlu araçların karada (1), suda (2) ve havada (3) evrenselliğini simgelemektedir.” (Yıldız bu nedenle 3 köşelidir.)

    Bu hikayede Karl Benz’in “yıldızın günün birinde başarıyı ve gücü temsil edeceği ve fabrikasının üzerinde parlayacağı” ifadesi, bu yıl uygulamaya alınan Mercedes-Benz yeni marka kimliği ( ING- The best or nothing. / ALM- Das Beste oder nicht.) ‘in temelini oluşturan olgudur. “Das Beste oder nicht” yani “En iyisi ya da hiç” sözü de Karl Benz’in bu hedefi ile ilgili dile getirdiği sözdür.

    Mercedes-Benz Yıldızı’nın Gelişimi :
    – 1909’da tescil edildi.
    – 1916 yılında yıldızın etrafı, içinde dört küçük yıldızın ve “Mercedes” isminin yer aldığı bir daireye çevrildi.
    – 1926’da Daimler-Benz birleşmesi ile Benz’in defne yapraklarından çelengi yıldızın etrafını sardı.

  2. hacı ismail kahraman:

    mercedes markasının ismi bu sanayiyi kuran adamın kızının adı imiş.
    adam belliki kızını çok seviyormuş. böyle küçük ve kısıtlı imkanlarla
    başlayan girişim şimdi kocaman bir sanayi olmuş. umarım bu hikaye
    bütün girişimcilere bir ilham verir…. ve herkes başarılı olurrrr…

  3. barış tanrıkulu:

    Yağ , su , yakıt daire dünya yani kısacası yağını suyunu yakıtını koy dünyayı dolaş anlamında ..

  4. hasan dağlı:

    yıllar evveli E serisine binerken, arabayı hoşça nasıl ayırdığını sığdırdığımı, nasıl park edebildiğimi soranlara verdiğim cevaptı:
    öndeki yıldızla.

  5. Hakan Ahmet PİR:

    300 SL USB hediyeli mblog yarışmasındaki fotoğrafın bu yazıda olduğunu buldum ve bu yorumu yazıyorum.Teşekkürler Mercedes Benz… 🙂

  6. Cihat Yıldırım:

    Usb hediyeli Yarışma olan Gullwing Fotoğrafının Olduğu Yazıyı Buldum.
    Kolay Gelsin İyi Günler.

  • SON EKLENENLER