Mercedes-Benz editörleri, efsanevi yarış Mille Miglia 2013’ü anlatıyor.

MİLLE MİGLİA 2013 kamera arkası
Roma’ya doğru hızlanırken, “Rubicon’u geçtik!” diye otomobilden dışarıya çığlık attı, içimiz açılıyordu dağılan bulutlarla beraber. Evet, Mille Miglia 2013’e saldıran bardaktan boşanırcasına yağmura karşı bir düelloya atılmıştık ve bu savaş bizim lehimize dönüyor gibiydi. Şimdi, sarı –yeşil tarlaların biberi, kırmızı gelincikler, bin millik Brescia ve Roma arasındaki gidiş-dönüş parkurunda neşeyle dalgalanıyordu. Yarışın ikinci gününde efsanevi otomobiller karşısında büyülendik! Mesela Mercedes-Benz SSK (W 06) ve “Ponton” (W 180), son olarak elbetteki uzun efsaneleşen S-Serisi…

Motor kapağı üstünde
Sabah 06:00 gibi erken bir saatte, Mercedes-Benz mühendisi Michael Plag sakin ve azimli görünüyor. Onun liderliğine ve Mercedes-Benz’in tecrübeli ekibine teşekkür ediyoruz. Castello Estense’nin kale surları önünde, asırlık tuğla zemin üzerinde tarihi otomobiller düzenli bir şekilde sıraya giriyor.

Bu yağmurlu sabahta, 1952 Mercedes-Benz 300 SL yarış otomobili (W 194) bile, biraz bakıma ihtiyaç duyuyor. Sonuna yaklaştıkça, panikten yoksun ekibin şakaları, kaldırılmış motor kapaklarının bir ardından bir önünden ard arda geliyordu. Plag ve ekibinin özgüvenleri sayesinde sürücüler gürüldeyen yağmura kararlılıkla daldılar.

Bir kahve molası
San Marino güzegâhı, deniz seviyesinden 765 metre yükseğe uzanan dik bir tırmanış olarak ayarlandı. Her şekilde, Mercedes-Benz Classic mühendisleri işlerini öylesine iyi yapıyorlardı ki, otomobillerde hemen hiç sorun olmadan yeşil halıda kayarak, kahvelerimizi içerek onları beklediğimiz yere geldiler. Kısa bir molanın ardından aşağıya doğru indik. İl Rubinico’dan otomobil trafiği içerisinden, personel taşıyan Viano’yu takip ederek ve birçok hikayeye şahit olarak geçtik.

Akan bir ordu
36 takım üyesinden oluşan asistan ekip 6 alt guruba ayrılmıştı: Bayrak takımı, Personel Bakım, Otel Resepsiyonu, Bagaj Transferi, Medya Transferi ve Güvenlik Sürücüleri. Ekipler tüm güçleri ile çalıştılar ve ekibin görevi oldukça önem taşıyor. Mesela, Bagaj Transfer ekibi, sürücülerin ve çalışanların çantalarını bir otelden diğerine taşırlar. Görünüşte çok önemli olmayan bu iş, bu seviyedeki detaylı dikkat nedeniyle, günün stresi ardından sürücüleri ek bir stresten kurtarır.

Takip devam ediyor
Sienna’yı geride bıraktık ve Mercedes-Benz SS’in (W60) ardına takılarak Tuscany tepelerine doğru yola çıktık. Kamera çekiyor ve 25 yaşındaki şoförümüz Philipp Gelse, Mercedes-Benz SS’in 50 yaşındaki eski Formula 1 sürücüsü Jochen Mass’in insafsız yarış tecrübesi ve akıcı sürüş istidatına yetişebilmek için zorlanıyor. Yine de, kırmızı kirazı andıran Mercedes-Benz’i gözümüzün önünde tutmayı başarıyoruz.

Rock yıldızı kızlar
Sembolik olarak, Milli Miglia’nın yarış çizgileri olan, ekibin sekiz kadın üyesi gri üniformaları, mavi kepleri ve ekoseli kol yamaları ile çok güzel görünüyorlar. Elena Bieder ve Alexandra Kiener, şu ana kadar 60.000 yarışa start vermişler ve hatta, genelde yaptıkları işi küçümseyen, yarış otomobili takımlarından bile, büyük övgü ve saygı kazanmışlar.

“EFSANE BURADAN GEÇER”.
Mille Miglia, 3 gün boyunca otomobil kullanmaya dayalı, kişinin dayanıklılığını ölçen bir test. Bu nedenle bazı şehirlerdeki gururla “La laggenda passa di qui” (Efsane buradan geçer) yazılı afişler ve sokağa dökülmüş binlerce vatandaşın tezahüratları şaşırtıcı değil!

Efsane, olasılıklara ve hava durumuna, çalışmaya, sınırlı insan enerjisine –erkek ve kadın ayırt etmeksizin- oluşturulması ile İtalyan tarihininin ünlüleri ve yıldızlarına paralel bir savaştı. Bu mekanik masal ve destek yardımı ile birlikte, yarış boyunca yarışan orjinal otomobiller ve elit sürücüleri ile, Millie Miglia efsanesinin gururu oluşturuldu ve herkese yaşatıldı!


yaşam

    4 Yorum

  • SON EKLENENLER