Sürüşe yardımcı sistemler, mevcut güvenlik ve konforu daha da etkili hale getiriyor.

Tüm duyuruları kullanma
Kazaları önle ve sonuçlarını hafiflet: Mercedes-Benz Kaza Araştırma’nın “Gerçek Yaşam Güvenliği” sloganıyla benimsediği entegre yaklaşım budur. “Akıllı Sürüş” terimi ile, Mercedes-Benz, çeşitli yeni yardımcı sistemler, büyük ölçüde iyileştirilmiş fonksiyonlar ve yenilikçi koruma sistemleri ile sistematik olarak bu stratejiyi izler. Mercedes-Benz Akıllı Sürüş, aracı “akıllı bir ortağa” dönüştürür. Çok sayıda tehlikeyi algılar ve görsel, sesli veya dokunsal uyarılar sunarken aynı zamanda sürücünün reaksiyon kabiliyetini güçlendirir. Bazı sistemler, acil bir durumda, olası bir kazayı önlemek veya kazanın şiddetini azaltmak için kendiliğinden fren yapma gibi düzeltici önlem dahi alıyor; sürücü böylece rahatlar ve konfor düzeyi yükselir. Bu akıllı ve yenilikçi sensörler ve sistemler kombinasyonu, bağımsız ve kazasız sürüş yolunda bir kilometre taşıdır.

Akıllı ağ bağlantısı
Yeni fonksiyonların tümü, yeni bir stereo kamera ve çok aşamalı radar sensörlerden oluşan mevcut sensör sistemini temel alır. Bunlar aracın gözleri ve kulakları işlevi görür. Yeni stereo çok amaçlı kamera (SMPC), kısa mesafe stereo kamera ve “6 Boyutlu Görüş” teknolojisi ile aracın görüş menzili büyük ölçüde artar. Kamera, aracın önünde 50 metreye kadar uzamsal algı ve 500 metrelik çevre tanıma sağlar. İleri doğru yol alan araç tarafından, yaklaşan ve kesişen trafik, yayalar ve çeşitli trafik tabelaları ve yol işaretleri algılanır ve bunlara uzamsal bir sınıf atanır. Aracın etrafına konumlandırılmış kısa menzilli radar sensörlerden gelen verilerin yanı sıra orta menzilli algılama özelliklerine sahip uzun menzilli radar sensörlerden gelen veriler, algılanan nesnelere olan uzaklıkla ilgili bilgi verir. Kameradan ve radar sisteminden gelen bilgiler, akıllı bir şekilde birbirleriyle birleştirildikleri bir kontrol birimine gönderilir. “Sensör füzyonu” olarak adlandırılan bu özellik, aracın aktif ve pasif güvenlik teknolojisi arasında sinerjik bir işbirliği sağlar.

İleriyi düşünen sistemler
Burada, yeni yardımcı sistemler ve fonksiyonları önemli ölçüde iyileştirilmiş sistemlerin bir özeti verilmektedir: Direksiyon kumandası (STEER CONTROL) ve DISTRONIC PLUS, konu şeritte kalmak olduğunda, yükü sürücünün üzerinden alır ve sistem artık yarı bağımsız olarak trafik sıkışıklığında araçları takip eder. Stereo kamera sayesinde, çapraz trafik asistanı ile donatılan BAS PLUS, bir ilki gerçekleştirerek artık kesişen trafiği ve yayaları da algılayabilmenin yanı sıra sürücünün uyguladığı fren kuvvetini arttırabiliyor. Yol çizgisi kesik çizgilerden oluşuyorsa, Aktif şerit takip asistanı (Active Lane Keeping Assist), özellikle yaklaşan trafik ile yan şeritte ne zaman araç olduğunu algılayabiliyor ve bir yandan da frene basarak aracın kazara şeridinden çıkma riskini azaltıyor. Far asistanı, ön farların diğer yol kullanıcılarını gözünü kamaştırmadan sürekli olarak yanık kalmasını sağlıyor. Bir termal görüntüleme kamerası ile, Gece görüş asistanı plus (Night View Assist Plus), sürücüyü karanlık alanlarda yaya veya hayvan bulunması gibi potansiyel tehlikelere karşı uyarabiliyor. Dikkat Asistanı (ATTENTION ASSIST), kapsamlı bir hız aralığındayken dikkatsiz ve uykusuz sürücüleri uyarabiliyor.


teknoloji

    16 Yorum

  1. Pingback: Yıldızın Peşinde kazananları belirlendi! ‹ mblog! – Mercedes-Benz Türkiye Resmi Blog

  • SON EKLENENLER