Sindelfingen: Otomobil üreticisi, bir departman, bir kilometre taşı… Atsız taşıyıcılar Avrupa’daki otomobil endüstrisinin başlangıcını oluşturuyordu. Bunun gerçekleştiği yer ise Singelfingen’di. Daimler-Benz AG bu özel otomobilleri üretebilmek için 1932 yılında kendi departmanını hayata geçirdi ve bu girişim Singelfingen’i bir endüstri merkezi haline getirdi. 80 yıl önce burada üretilen otomobil gövdeleri şu anda müzayedelerde 3 milyon dolara alıcı buluyor.

02_Spezial_Roadster_680x379_neu

Özel otomobillerin üretimi
Singelfingen’deki bölüm başkanı Hermann Ahrens ve mühendis Friedrich Geiger otomobillerin uzun yaşam döngüsü için tasarım ve işçiliğin öneminin farkındaydılar. Singelfingen’de müşteri istekleri büyük önem arz ediyordu. Otomobillerin gelecek zamandaki sahipleri için en ufak detaylara dikkat ediliyordu. Araçlardaki Singelfingen rozeti otomotiv sektörünün en prestijli işaretiydi.

04_Spezial_Roadster_680x379

3 yılda 25 model
500 serisi 1934’den 1937’ye kadar geçen kısa sürede 25 model olarak üretildi. Bunlar 500 K Roadster; “Cabriolet to Coupé”, “The 540 K Roadster”, modellerinin versiyonlarını içeriyordu. Ayrıca dünyaca ünlü  “500 K Spezial-Roadster” da bunlardan biriydi. Prensesler, dükler ve prensler için üretilmiş bir araçtı. Şuanda tanesi 3 milyon euro’dan satılan 500 K Spezial-Roadster sadece en üst düzey geliri olan insanlar tarafından alınabiliyordu. “Spezial Roadster”ın özel şekli 1930’ların elitliğini, bugün olduğu gibi o zamanlar da birebir yansıtıyordu.

03_Spezial_Roadster_660x602

80 yıl öncesi bugünü yansıtıyor
“The Spezial-Roadster” 80 yıl önce görücüye çıktı ve ilk olarak Mondiale de l’Automobile in Paris’te tanıtıldı. Bu sene Paris Auto Show’da B-Serisi ve B-Serisi Electric Drive, AMG C63, AMG-GT, S65 AMG Coupé ve S500 Plus-in Hybrid modelleriyle takipçileriyle buluşan Mercedes-Benz, 80 yıl sonra bile varlığını en prestijli şekilde devam ettirdiğini kanıtlamış oldu.


modeller

    1 Yorum

  • SON EKLENENLER