Almanya’nın önde gelen otomobil dergisi “auto motor und sport”, okuyucularının katılımı ile gerçekleştirdiği anketin sonucunda, Mercedes-Benz CLS-Serisi, SLS AMG Roadster ve C-Serisi kendi sınıflarının en çekici modelleri seçilirken, 1950’li yılların efsanevi modeli 300 SL ise tasarım ikonu ünvanını kazandı. Her yıl “auto motor und sport” tarafından gerçekleştirilen ankete bu yıl 22,916 okuyucu, “Autonis Tasarım Ödülü”nün sahibini belirlemek için katıldı. Katılımcılar görsel olarak en çok beğendikleri modelleri oyladı.

Okuyucu oylarının üçte ikisinden fazlasını toplayan Mercedes-Benz C-Serisi ve aynı ailenin üyesi Coupé, “orta segment” kategorisinde birinciliği elde etti. Okuyucuların bu seçimlerinin nedeni ise yeni C-Serisi’nin dinamik tasarımı… Lüks otomobil segmentinde okuyucuların tercihi ise sportif tasarımı ile 4 kapılı yeni CLS-Serisi Coupé oldu.

Mükemmel sürüş dinamiğini eğlence ile birleştiren SLS AMG Roadster, yapılan ankette, kendi sınıfındaki tüm otomobilleri geride bıraktı. Yeni SLS AMG Roadster’ın tavanı 10 saniye içinde açılıp kapanabiliyor. Aradan geçen 60 yılın ardından, sahneye çıktığında hâlâ dikkatleri üzerine çeken 300 SL, okuyucular tarafından “Tasarım Simgesi” seçilerek ödüllendirildi.


modeller

    6 Yorum

  1. hacı ismail kahraman:

    absender
    mercedes-benz omnibusse
    evobus gmbh
    mehmet göktas
    vmm – vıd /hpc:l22
    h-martin-schleyer-str. 21-57
    d-68301 mannheim
    ———————————————————————-
    EVOBUS GMBH
    ein unternehmen
    der daimlerchrysler AG
    68301 MANNHEİM.
    ———————————————————————–
    MANNHEİM 8.11.05 – 68305 DEUUTSCHE POST EURO CENT 00400 F 741187
    ———————————————————————–
    sayın kahraman bey,
    telefonda belirttigimiz gibi ilgili dizayn bölüm çizimlerinizi geri iade etmemizi önerdi.
    size çalışmalarınızda başarılar dileriz.

    iyi çalışmalar ve selamlar.

    imza 1234567890
    mehmet göktaş.
    ———————————————————————–
    60 tan fazla oluşturulan çizimlerim. umarım evobus tarafından kopye edilmez. eger yeni çıkacak olan mercedes ve setra modellerinin çizim-dizayn çalışmalarıma benzemesi durumunda. olacak olan yasal her türlü savaşın yanısıra medya ile ortaya gelecek pozisyonları size bırakıyorum. tamamı dahil en ufak bir ayrıntıyı bile kullanmamanızı şiddetle istiyor ve rica ediyorum. sayın evobus ve daimler.

  2. hacı ismail kahraman:

    Mercedes-Benz: Uzun ömür, sağlamlık, güvenirlik… Zihinlerimize kazınmış Mercedes imajının yaratıcısı; otomobili tasarlamaktan öte tanımlayan ateş kanlı İtalyan bugün 78. yaş gününü kutluyor!

    Bruno Sacco 1933 yılında İtalya’da doğdu. Küçük yaşlarından itibaren otomobillere derin ilgi duyan Sacco, bir gün Tarvisio sokaklarında gezerken bir Studbaker Commander; nam-ı diğer “mermi-burun” görür. Hikayenin devamını kendi ağzıyla şöyle anlatıyor: “Raymond Loewy tarafından tasarlanan o otomobil tüm hayatımı etkiledi ve otomobil tasarımcısı olma kararı almamı sağladı.” Turin’de teknik eğitim aldı ve Almanya’ya taşındığı 1958 yılına kadar çeşitli stüdyolarda ilk tasarım çalışmalarını yaptı. Almanya macerasını bir “tecrübe kazanma süreci” olarak gören Sacco, bir yıl sonra kendisini nikah masasında bulunca planları bir anda değişti.

    Sonraki 25 yıl boyunca dönemin şef tasarımıcısı Friedrich Geiger’ın ekibinde pek çok projede görev aldı. Bu süreç boyunca çalıştığı tasarım ve mühendislik projelerinde bir yandan Mercedes-Benz kültürünü özümserken, bir yandan kendi tasarım felsefesini şekillendirmeye başladı. Takvimler 1975’i gösterdiğinde montaj hattından çıkan yıldız logolu her taşıtın görünüşünden sorumlu kişi; kısaca Mercedes-Benz Şef Tasarımcısı oldu. Bu, Mercedes-Benz markası için yeni bir devrin başlangıcı demekti.

    “Bir otomobil 3-5 yılda geliştirilir. Ortalama 8 yıl boyunca bantta kalır ve banttan inen son otomobil, takip eden 20 yılın ihtiyaçlarını karşılayacak seviyede olmalıdır.” Dönemin otomobil tasarımcılarının bir otomobil için öngördükleri 5-10 yıllık ömre karşın, Sacco’nun 30 yıllık bir süreci kapsayan üretim anlayışı, yaratmaya çalıştığı “Mercedes-Benz imajı” için yapılan ilk hamleler niteliğinde idi.

    “Bizde ne formun fonksiyona, ne de fonksiyonun forma üstünlüğü vardır”

    “Bir Mercedes daima bir Mercedes’e benzemelidir.” Sacco, tasarım felsefesini bu şekilde özetliyor ve ekliyor: “Tasarım ve teknik asla ayrı düşünülemez. Ünlü Amerikan mimar Louis Sullivan’ın “Form, fonksiyonu takip eder” sözüne karşın bizde ne formun fonksiyona ne de fonksiyonun forma üstünlüğü vardır. Ortada estetik bir ürün varsa, bu ürün asla teknoloji yoksunu olmamalıdır.” Tasarladığı tüm otomobillerde kendine has çizgilerine rastlamak mümkün olan tasarımcının asıl amacı, farklı modellerde kullanılan benzer dizayn unsurları ile insanların gözünde ortak bir Mercedes yüzü oluşturmaktı ve oluşturduğu bu ortak marka yüzünün, mekanik açıdan mükemmel kalitede otomobillerle birleşmesi sonucunda “Mercedes-Benz imajı” günden güne güçlenmeye devam etti.

    Babanızın 70’lerde giydiği kırmızı ceketi şimdilerde göğsünüzü gere gere ve zevkle giyebiliyorsanız, o ceketi tasarlayan, moda dünyasının Bruno Sacco’sudur. Tasarladığı otomobiller farklı segmentlerde, farklı amaçların otomobilleri olsalar dahi Sacco’nun otomobillerinin değişmeyen ortak noktaları, yıllar sonra bile tıkır tıkır işleyen mekanik aksam ve boyası solmaya yüz tuttuğunda bile Pamuk Prenses’e sunulan kırmızı elma kadar çekici form oldu. Şef tasarımcı olarak çalıştığı 25 yıl boyunca yarattığı her otomobil, insanların zihinlerine işlediği Mercedes nakışının bir ilmeği niteliğindeydi.

    20. yüzyılın son çeyreğinde üretilen tüm Mercedes modelleri onun imzasını taşıdı. Mercedes kelimesini duyduğumuzda hala onun otomobillerini anımsıyoruz çünkü bu otomobiller, üzerinden yıllar geçmesine rağmen sağlıklı çalışmaya ve her gördüğümüzde kendilerine baktırmaya devam ediyorlar zira Bruno Sacco otomobillerini görünce baş çevirme hastalığına henüz bir tedavi yöntemi bulunmuş değil. Günümüzde yıldız bu kadar ışıltılı parlıyorsa, bu Bruno Sacco’nun yarattığı “Mercedes-Benz imajı” imajı sayesindedir.

    MERCEDES BENZ VE DAİMLERİN NE KADAR KORKAK VE ZAYIF OLDUGUNU YENİ ÖGRENDİM. BU BLOG SACCO DAN HİÇ BAHSETMEYECEK KADAR KORKAKTIR BENCE.
    DÜNYADA O KADAR SACCO VARKİ. BİRGÜN ONLARIN YILDIZI PARLAYACAK DAİMLER.

    • Gerry:

      Hi! Oh, I am so glad I found you, I will be coming back many times to visit. I love your viison, your blog, your etsy Great eye! I followed you here from flickr! I’m definately in love!! Suzy

  3. ali dondurmacı:

    abi hayalerin arabası tek kelimeyle harika mercedes her zaman süper yani hiç bir zaman böyle bi arabamız olamayacak çünkü hep yüseklerde olduğu için ulaşılmaz tasarım olsun güvenlik olsun yani ismini söylemen bile yetiyor kısacası lafı uztmanın anlamı yok mercedes hepsi bu.hayalimdeki mercedes amg ve 350 E serisi..karimatik ve ağır…abi

  • SON EKLENENLER