Güvenlik test aracı EFS 22, Mercedes-Benz’in ESV (deneysel test aracı) programında üçüncü mihenk taşı oldu. Uluslararası program, otomobillerde güvenlik standartlarını geliştirmeyi hedefliyordu. Hava yastığı ve emniyet kemeri gerdiricileri sayesinde kaza anında gerçekleşecek tehlikeler büyük oranda azaldı.
Silindirler: V8
Motor Gücü: 276 beygir (143 kW)
Motor Hızı: 4500 devir

Mercedes-Benz, O 302 model otobüslerini, 1974 Dünya Kupası’nda 16 katılımcı ülkenin hizmetine sundu. Tüm takımların otobüsleri sarıya boyanmıştı, her ülkenin adını ve bayrağını taşıyordu. O 302 Dünya Kupası’nın ardından uzun yıllar boyunca tur otobüsü olarak kullanıldı.
Silindirler: 6
Motor Gücü: 180 beygir (169 kW)
Motor Hızı: 2200 devir
En yüksek hız: 101 km/s

“Cowan/Malkin/Broad” takımı 1977 yılında, dünyanın en zor rallisi olan Londra-Sidney maratonunda Mercedes-Benz 280 E ile zafer kazandı. Takım arkadaşları “Fowkes/O’Gorman”ın da bulunduğu rallide, takımlar 280 E’ler ile Avrupa, Asya ve Avustralya’yı 6,5 haftada geçerek toplam 30.000 km yol katettiler.
Silindirler: 6
Motor Gücü: 168 beygir (151 kW)
Motor Hızı: 6000 devir
En yüksek hız: 200 km/s

Mercedes-Benz’in, turbo dizel motorların performansını göstermek için ürettiği C 111-III testlerde oldukça iyi sonuçlar verdi. 1978 yılında İtalya’da yapılan testlerde C 111-III farklı mesafe ve zaman dilimlerinde tam dokuz dünya hız rekoru kırdı. 500 kilometrelik mesafede test edilen C 111-III saatte 322 km hıza ulaştı.
Silindirler: 5
Motor Gücü: 183 beygir (169 kW)
Motor Hızı: 4200-4600 devir
En yüksek hız: 326 km/s

Mercedes-Benz, 1978 yılında ilk dizel lüks otomobili olan 300 SD’i tanıttı. 300 SD seri üretimi yapılan ilk turbo dizel motorlu model olma özelliğini de taşıyor. Aynı zamanda dizel 300 SD’nin Mercedes-Benz modellerinin ortalama yakıt tüketimini düşürmesi Amerika’nın getirdiği yakıt tüketimi kurallarına da olumlu katkı sağladı.
Silindirler: 5
Motor Gücü: 183 beygir (83 kW)
Motor Hızı: 4350 devir
En yüksek hız: 170 km/s

1980 yılının Aralık ayında, Björn Waldegaard ve Hans Thorszelius, Fildişi Sahilleri’nde 5300 kilometre boyunca yarıştı. Björn Waldegaard ve Hans Thorszelius Mercedes-Benz 500 SLC ile birinciliği kazanırken, ikinciliği yine takım arkadaşları olan Jorge Recalde ve Nestor Straimel elde etti.
Silindirler: V8
Motor Gücü: 304 beygir (224 kW)
Motor Hızı: 5550 devir
En yüksek hız: 230 km/s


teknoloji

    1 Yorum

  1. hacı ismail kahraman:

    absender
    mercedes-benz omnibusse
    evobus gmbh
    mehmet göktas
    vmm – vıd /hpc:l22
    h-martin-schleyer-str. 21-57
    d-68301 mannheim
    ———————————————————————-
    EVOBUS GMBH
    ein unternehmen
    der daimlerchrysler AG
    68301 MANNHEİM.
    ———————————————————————–
    MANNHEİM 8.11.05 – 68305 DEUUTSCHE POST EURO CENT 00400 F 741187
    ———————————————————————–
    sayın kahraman bey,
    telefonda belirttigimiz gibi ilgili dizayn bölüm çizimlerinizi geri iade etmemizi önerdi.
    size çalışmalarınızda başarılar dileriz.

    iyi çalışmalar ve selamlar.

    imza 1234567890
    mehmet göktaş.
    ———————————————————————–
    60 tan fazla oluşturulan çizimlerim. umarım evobus tarafından kopye edilmez. eger yeni çıkacak olan mercedes ve setra modellerinin çizim-dizayn çalışmalarıma benzemesi durumunda. olacak olan yasal her türlü savaşın yanısıra medya ile ortaya gelecek pozisyonları size bırakıyorum. tamamı dahil en ufak bir ayrıntıyı bile kullanmamanızı şiddetle istiyor ve rica ediyorum. sayın evobus ve daimler.

  • SON EKLENENLER