Her zaman yeniliği ve gelişimi hedefleyen Mercedes-Benz, 1800’lerin sonunda birçok ilke imza attı! 1890-1900 yılları arasında ilk otomobil satıldı ve ilk kez geniş ölçekli üretim gerçekleştirildi. Dünyanın ilk otobüsü ve ilk kamyon yine 1800’lerin sonlarında üretildi. İşte Mercedes-Benz’in ilklere imza atan tarihi…

Daimler Motorlu Araba (Daimler Motor Car)
Tel tekerlekli araba, Daimler Motoren Gesellschaft(DMG)  tarafından satılan ilk otomobil oldu. Araç, Fas Sultanı Moulay Hasan tarafından satın alındı. DMG motorlu bir araba satın alan ilk kişi olan Fas Sultanı aynı zamanda motorlu bir arabaya sahip olan ilk sultan ünvanını da aldı.

Silindirler: 2
Motor gücü: 2 beygir (1.5 kW)
Motor Hızı: 700 devir
En yüksek hız: 14 m/s

Benz Motorlu Velespit (Benz Motor Velocipede)
“Velo” olarak da bilinen Benz Motorlu Velespit 1800’lerin sonlarında üretildi. Benz 1894 ile 1901 tarihleri arasında 1200 adet velespit satışı gerçekleştirdi. Bunlar ilk motorlu araba olmalarının yanı sıra dünyada geniş ölçekli üretimi yapılan ilk araçlardır.

Silindirler: 1
Motor gücü: 1.5 beygir (1.1 kW)
Motor Hızı: 450 devir
En yüksek hız: 20 m/s

Benz Motorlu Otobüs (Benz Motorized Bus)

Dünyanın ilk motorlu otobüsü 19 Aralık 1894’de Manheim’deki Benz Benz & Cie.’den sipariş edildi. Siegen- Netphen- Deuz arası tarifeli otobüs seferine başladı.  Fakat sürekli yağan yağmur yolları tahrip ettiği için otobüs seferi 1895 yılında durduruldu.

Silindirler: 1
Motor gücü: 5 beygir (3.7 kW)
Motor Hızı: 600 devir
En yüksek hız: 12 m/s

Daimler Motorlu Kamyon (Daimler Motorized Truck)
Daimler-Motoren-Gesellshaft dünyanın ilk kamyonunu 1896 gibi erken bir tarihte geliştirdi ve İngiltere’ye pazarladı.  İlk alıcılar bira fabrikaları oldu ve kamyon bira dağıtımı için kullanıldı.

Silindirler: 2
Motor gücü: 5.6 beygir (4.1 kW)
Motor Hızı: 720 devir
En yüksek hız: 7 m/s

23 hp Daimler Phoneix Yarış Arabası (23 hp Daimler Phoenix Racing Car)
23 hp Phoneix, Daimler’in 1900’de ürettiği en güçlü yarış arabasıdır. Yüksek ağırlık noktası, ağır 660-pound motoru ve kısa dingil aralığı gibi etkenler arabanın kontrolünü zorlaştırdı. 1900 yılının Mart ayında yapılan Nice-La Turbie yarışında yaşanan ciddi kazanın ardından Maybach yeni bir yarış arabası üretmek için harekete geçti: İlk Mercedes’i…

Silindirler: 2
Motor gücü: 27 beygir (20 kW)
Motor Hızı: 900 devir
En yüksek hız: 7 m/s


modelleryaşam

    2 Yorum

  • SON EKLENENLER