Ömürlerini en iyi otomobili üretmeye harcamış iki mucit Gottlieb Daimler ve Karl Benz’in rekabeti ortaklığa dönüşerek Mercedes-Benz’i ortaya çıkardı. Mercedes-Benz “The best or nothing” (En iyisi ya da hiçbiri) felsefesiyle hareket ederek, her gün en iyiyi yeniden icat etmek için kendisi ile yarışıyor. Peki siz efsanenin nasıl başladığını biliyor musunuz?

Daimler At Arabası (Daimler Riding Car)

Gottlieb Daimler ve Wilhelm Maybach test için kullandığı araç, “Büyük baba saati” olarak anılan, küçük içten yanmalı bir motora sahip. Bisikletten ilham alınarak yapılmış ve güçlendirilmiş ağaçtan iskeleti olan bir tür binek aracıdır. Daimler At Arabası ilk benzinli araç olmasının yanı sıra dünyanın ilk motosikletidir.

Silindirler 1
Motor gücü: 0.5 beygir (0.4 kW)
Motor Hızı: 600 devir
En yüksek hız: 8 m/s

Daimler Motorlu El Arabası (Daimler Motorized Handcar)
Motorlu El Arabası, motor kullanılan ilk raylı araçtır. Büyük baba Saati adı verilen küçük, yüksek hızlı motorla çalışan araç 1887 yılının yazında Esslingen ve Kirchheim/Tech tarafından test edildi.

Silindirler 1
Motor gücü: 1.1 beygir (0.8 kW)
Motor Hızı: 650 devir
En yüksek hız: 12 m/s
Koltuklar: 4

Wölfert’in Motorlu Hava Gemisi (Wölfert’s Motorized Airship)
Daimler’in “Büyük baba Saati”, toprak ve sudan sonra havayı da fethetti. Dünyanın ilk motorlu hava gemisi, ilk uçuşunu Cannstatt Seelberg’de, 1888 yılının yazında gerçekleştirdi ve altı mil kadar yol kat ettikten sonra Kornwestheim’de yere indi.

Silindirler: 1
Motor gücü: 2 beygir (1.5 kW)
Motor Hızı: 720 devir

Daimler dört tekerlekli motosiklet (Daimler motorized quadricycle)
“Tel tekerli araba” olarak da bilinen dört tekerlekli motosiklet ile Daimler ve Maybach, ilk defa kendi kendini kontrol edebilen bir araba üretti. Araç, 1889 Paris Dünya Sergisi’nde ilk defa tanıtıldı ve büyük ilgi çekti. Bu gelişme aynı zamanda Fransız motor endüstrisinin gelişimindeki ilk kıvılcım oldu.

Silindirler: V2
Motor gücü: 1.5 beygir (0.8 kW)
Motor Hızı: 700 devir
En yüksek hız: 11 m/s

Daimler Motorlu Yol Arabası (Daimler Motorized Streetcar)
Gottlieb Daimler Motorlu Yol Arabası’nı ilk kez 1887’de Cansnstatt’ta yapılan bir halk festivalinde kullandı. Büyükbaba Saati ile çalışan araç Wilhelmsplatz ve Kursal (Cannstatt’ın merkezi ve sağlık merkezi) arasında gidip gelerek, insanların büyük ilgisini çekti. 1890 yılından itibaren Daimler, V2 motorla daha geniş ve güçlü bir versiyona kavuştu.

Silindirler: V2
Motor gücü: 2 beygir (1.5 kW)
Motor Hızı: 620 devir
En yüksek hız: 12 m/s
Koltuklar: 10


yaşam

    2 Yorum

  1. orhan özarslan:

    bir numara olarak doğmuş ve halen konumunu koruyan tek marka. MERCEDES-BENZ bence ne yoruma ne de reklama ihtiyacı var. sadece var olması yeterli!

  2. Burak:

    Orhan bey kararınıza saygı duyuyorum fakat sözünüze asla katılmıyorum Mercedes tarihi itibariyle saygı duyulması gereken bir marka fakat bir gerçekte varki “Mercedes artık eski Mercedes değil” bunu da böyle kabul etmek gerekir öyle ki ezeli rakibi BMW tarihine olan saygıyı başarıya çevirirken Mercedes’te ise bu durum tam tersi işliyor ve daha da ileriye gitmesi gereken yerde günden güne geriye gidiyor.Çünkü Mercedes artık eski çizgisini kaybetti bunu böyle kabul etmek gerekir.Hatırlarmısınız yıllar önce otomotiv dünyasında neredeyse her marka Mercedes’i taklit ederdi fakat şimdi tam tersi Mercedes artık rakiplerini taklit eder oldu ki artık Mercedes’in ne kadar çizgisini kaybettiğini siz düşünün..

  • SON EKLENENLER